Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAnnelies Meijer Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
2
…wie bent u? een voorstelrondje (elevator pitch) EN wat verwacht u van vanavond? wij delen onze kennis en ervaring graag met u!
3
Digitaal ondernemen met een webwinkel, kans of bedreiging? wat komt er eigenlijk allemaal kijken bij een webwinkel? hoe maakt u een shop met een optimaal rendement? heeft u er wel tijd voor? wat zijn de typische do’s and dont’s? de “online shop versus de stenen winkel”
4
Wie is je doelgroep? bestaande of nieuwe klanten?
5
Wie is je doelgroep? bestaande of nieuwe klanten? TIPS: bestaande klanten? Leg dan focus op gemak en service nieuwe klanten? Zorg voor promotie budget
6
Is er plek voor jou op internet? Zalando TopShoe.nl
7
Is er plek voor jou op internet? Zalando TopShoe.nl TIPS: bedenk ‘ga ik alleen?’ of ‘sla ik de handen ineen?’
8
Hoe word je gevonden op het internet? kun je investeren in SEO, SEA? wat is de marge op een product?
9
Hoe word je gevonden op het internet? kun je investeren in SEO, SEA? wat is de marge op een product? TIP: bekijk via welke kanalen je jezelf nog meer kunt promoten!
10
Moet je gebruik maken van Social Media? wat is je product? wie is je klant? heb je aantrekkelijke dingen te communiceren?
11
Moet je gebruik maken van Social Media? wat is je product? wie is je klant? heb je aantrekkelijke dingen te communiceren? TIP: besef dat social media; Twitter, Facebook heel vluchtig zijn
12
Wat kost dat nou, zo’n webwinkel? de webwinkel abonnementen/contracten leveranciers jaarlijkse kosten Hosting, SSL, domeinnaam
13
Wat kost dat nou, zo’n webwinkel? de webwinkel abonnementen/contracten leveranciers jaarlijkse kosten Hosting, SSL, domeinnaam TIP: besteed niet volledige budget, reserveer 20% voor toekomst
14
Hoe snel denk je de investering terug te verdienen? in hoeveel tijd wil je de webwinkel investering terugverdienen?
15
Hoe snel denk je de investering terug te verdienen? in hoeveel tijd wil je de webwinkel investering terugverdienen? TIP: beschouw een e-shop als een winkel en bekijk op die manier de investering die je aangaat
16
Een order… … en dan? Snelheid is geboden!!!!!
17
Een order… … en dan? Snelheid is geboden!!!!! TIPS: zorg dat je voorraad hebt of communiceer over levertijden kijk wat je concullega's doen
18
Hoe groot is de kans op herhaal aankopen? in welke functionaliteit ga je investeren… geef korting aan vaste klanten snel, goed en netjes afleveren geen verzendkosten na eerste bestelling korting bij inschrijving nieuwsbrief goede klantenservice en klachten afhandeling
19
Hoe groot is de kans op herhaal aankopen? in welke functionaliteit ga je investeren… geef korting aan vaste klanten snel, goed en netjes afleveren geen verzendkosten na eerste bestelling korting bij inschrijving nieuwsbrief goede klantenservice en klachten afhandeling TIPS: grote kans? Investeer dan in ‘contact’ tools kleine kans? Ga scherp de markt in, bereik grote doelgroep
20
Even wat ‘open deuren’… dit zijn belangrijke conversie verhogers: professionele & vertrouwde uitstraling contactgegevens/vestigingsadres laten zien USP's laten zien Overzichtelijke & duidelijke navigatie structuur goede zoekfuncties complete product informatie geven goede afbeeldingen (zien, horen, voelen, ruiken, proeven) duidelijke CALL TO ACTION button cross-sell & up-sell niet vergeten alle kosten helder weergeven, niet verstoppen ander afleveradres optie bieden meerdere betaal mogelijkheden bieden
21
Vragen? Blijft u ook nog even borrelen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.