De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CMJ 2008 Promotie Adept en Bonne Aparte. Wat is CMJ/wat zijn showcases Bands spelen gratis (showcases) Publiek bestaat uit industrie (platenindustrie,

Verwante presentaties


Presentatie over: "CMJ 2008 Promotie Adept en Bonne Aparte. Wat is CMJ/wat zijn showcases Bands spelen gratis (showcases) Publiek bestaat uit industrie (platenindustrie,"— Transcript van de presentatie:

1 CMJ 2008 Promotie Adept en Bonne Aparte

2 Wat is CMJ/wat zijn showcases Bands spelen gratis (showcases) Publiek bestaat uit industrie (platenindustrie, media, podia) Internationaal, focus op lokale/nationale markt

3 Hoe kom je op zo’n showcase Meeste showcases hebben een programmacommissie: je moet geboekt worden Je moet een plan/reden hebben om naar zo’n showcase te gaan: gerichte promo of het plaatsen van de act in een specifieke markt Op basis van het plan moet je geld werven om de kosten te betalen

4 Wie betaalt dat Platenmaatschappijen Fondsen Bands zelf

5 Wat doe je daar Band: zorgen dat je zoveel mogelijk speelt Maatschappij: zorgen dat zoveel mogelijk specifieke personen je band te zien krijgen, zorgen dat je met gerichte personen persoonlijk, doelgericht contact hebt

6 Hoe pak je dat aan? In dit geval: Parameters: tweede keer NYC, weinig tijd, weinig geld Keuze in doelgroep: platenmaatschappijen (doel distributie/licensie op termijn, als support tour USA/EU, kennismaking), media (schrijven over show en cd’s, verder werken aan “het verhaal”) en boekingskantoren (tour in vp USA band in USA of Europa) Dus niet: zalen, industrie buiten NYC, industrie breed, platenzaken.

7 vervolg Andere kenmerken –Persoonlijk contact –Onderscheidend STRATEGIE Op de fiets leuke pakketjes rondbrengen bij de doelgroep

8 problemen Namen doelgroepen –Via ingangen (230 publ, Panache Booking, eigen netwerk) Adressen en namen doelgroepen –Internet, 230 en panache vragen Het risico geen persoonlijk contact te hebben –Ter plekke het e mail adres opvragen voor nazorg

9 Actie! Drie dagen door New York fietsen, in totaal ruim 40 pakjes bezorgt, waarvan ongeveer de helft persoonlijk met een handdruk

10 Wat levert het op? Van de veertig waren er 5 in de zaal Via eigen netwerk nog eens 5 Via eerdere show EuroSonic was Roskilde in de zaal Verschillende bloggers

11 Nazorg E mailing met quotes van recensies Op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen Met concrete vragen (bv tour) contact opnemen Alle adresgegevens in de database

12 conclusie Hard werken Stug volhouden Onduidelijk resultaat Mooie week


Download ppt "CMJ 2008 Promotie Adept en Bonne Aparte. Wat is CMJ/wat zijn showcases Bands spelen gratis (showcases) Publiek bestaat uit industrie (platenindustrie,"

Verwante presentaties


Ads door Google