De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe organiseer ik een PvB?. Inhoud •Film PvB Klant in de Bloemenwinkel •Wat moet er allemaal geregeld worden? •Praktijkdeel: Werken in duo’s.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe organiseer ik een PvB?. Inhoud •Film PvB Klant in de Bloemenwinkel •Wat moet er allemaal geregeld worden? •Praktijkdeel: Werken in duo’s."— Transcript van de presentatie:

1 Hoe organiseer ik een PvB?

2 Inhoud •Film PvB Klant in de Bloemenwinkel •Wat moet er allemaal geregeld worden? •Praktijkdeel: Werken in duo’s

3

4 Aan de Slag De PvB bestaat uit 3 onderdelen. Voorbereiding Uitvoering Reflectie + Beoordeling

5 Voorbereiding: De Locatie •Authentieke locatie -Bloemenzaak -Bloemenkraam •Gesimuleerd. -Lokaal inrichten als bloemenzaak. Hoe richt je de locatie in?

6 Voorbereiding: Hoe kan je een locatie inrichten?

7 Voorbereiding: De Klant •Probeer een extern persoon te regelen. •Komt realistischer over bij de leerlingen. •De “Klant” vooraf instrueren en uitleggen wat de bedoeling is.

8 Uitvoering: Het verkoop/ klant gesprek

9 •Leerling stelt vragen aan de klant •Leerling noteert de gegevens van de klant •Leerling informeert naar de wensen en eisen van de klant. •Docent staat op de achtergrond en kijkt mee Uitvoering: klant gesprek

10 Uitvoering: Vakdeskundigheid / BTW Bon

11 Uitvoering: Vakdeskundigheid BTW Bon •Leerling moet een kostprijsberekening van eigen creatie maken.

12 Uitvoering: Etaleren

13 Uitvoering: rol van de docent Rol van de docent: •Observeren •Beoordelen •Probeer niet in te grijpen. Laat leerlingen de situatie zelf ondervinden.

14 Reflectie+ beoordeling: Rol van de docent: •Het geobserveerde gedrag terugvragen Rol van de leerling •Terugkijken op verrichte handelingen. •Beargumenteren van gemaakte keuzes

15 Organisatie mogelijkheden TijdLocatieBemensingmiddelenVorm van afname BlokuurGesimuleerd / Authentiek 1 a 2Vindt plaats tijdens de praktijklessen Carrousel, groep in een keer DagdeelAuthentiek / Gesimuleerd 2 a 3Rooster technisch bekijken Carrousel, groep in een keer / in twee tallen Hele dagAuthentiek of Gesimuleerd Minimaal 2 personen Rooster technisch bekijken Wellicht op open dagen, stagedagen, toetsweken, projectweken Carrousel, groep in een keer in twee/drie- tallen Meerdere dagen Authentiek of Gesimuleerd Minimaal 2 Personen Rooster technisch bekijken Wellicht gedurende toetsweken, projectweken individueel groep in een keer in twee/drie- tallen

16 Nu gaat u dit zelf ondervinden hoe het is om deel te nemen binnen de organisatie van een PvB.

17 Werken in een carrouselvorm. Tijdens het werken in een carrousel is er wachttijd. Deze wachttijd kunt u indelen door: •Vooraf een theoretisch opdracht te geven. Hieraan kan een cijfer gekoppeld worden. •Theoretische opdracht vindt niet plaats in het praktijklokaal Voordelen van de carrouselvorm: •Geen leerlingen die zich lopen te vervelen / hoeven te wachten •Beter zicht op leerlingen •Beter organiseerbaar van een PvB. •Reflectiegesprekken lopen netjes achter elkaar •Evt. extra cijfer

18


Download ppt "Hoe organiseer ik een PvB?. Inhoud •Film PvB Klant in de Bloemenwinkel •Wat moet er allemaal geregeld worden? •Praktijkdeel: Werken in duo’s."

Verwante presentaties


Ads door Google