Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJosephus Wouters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
0
Projectplan Website Meertalige Professionele Communicatie Universiteit Antwerpen
1
Indeling Presentatie Aanleiding Doel & Kern Project Aanpak
Concurrentieanalyse Doel & Doelgroepen Algemene Boomstructuur Usability & Gebruiksgemak Vormgeving; Look & Feel Promotie website Demonstratie Testpagina’s Vragen & Discussie
2
Aanleiding Opdrachtgever wil website Overzichtelijker Systematischer
Gestructureerder Bereiken door: Goed navigatiesysteem Makkelijke oriëntatie Hiërarchie in indeling
3
Doel & Kern project Website wordt centraal communicatiemiddel naar de doelgroepen toe. Speerpunten: - Website efficiënter maken - Website overzichtelijker maken - Website aantrekkelijker maken (met eigen identiteit) Succes wanneer: Website naamsbekendheid genereert het imago van MPC verbetert en gemotiveerde studenten geworven worden
4
Aanpak Wensen van de opdrachtgever: vragenlijst
Wensen van de doelgroep: vragenlijsten per doelgroep Om in te spelen op de concurrentie: concurrentieanalyse + ondersteunende literatuur
5
Concurrentieanalyse ManCom (Hogeschool Gent)
Master meertalige communicatie (Universiteit Nijmegen) Master meertalige communicatie Lessius Institut für Translation und Mehrsprachige Kommunikation Köln Institut für Kommunikations-wissenschaft Münster
6
ManCom Vlotte navigatie Iconen Vormgeving Splash-page
Andere vormgeving alumni Geen gemeenschappelijke informatie
7
Master Meertalige Communicatie
Huisstijl & vormgeving Navigatie Snelmenu’s en hyperlinks Lengte tekst Alles op 1 pagina Niet rechtstreeks bereikbaar
8
Master Meertalige Communicatie Lessius
Huisstijl Verticale & horizontale navigatie overal idem Eenvoudig Lengte pagina Slechts 1 contactpersoon Beperkte informatie
9
Institut für Translation und Mehrsprachige Kommunikation Köln
Pad & navigatiestructuur Goed overzicht Actueel Lege website Grote foto & pictogrammen Grote navigatiebalk
10
Institut für Kommunikations-wissenschaft Münster
Navigatie Twitter en RRS Snelmenu’s 2 verticale balken Centrale navigatie
11
Samenvatting concurrentieanalyse
Horizontale navigatie Verticale dieptestructuur Pad Snelmenu’s 1 scherm Leesbaarheid Geen onduidelijkheden
12
Home Doel en doelgroepen Studiekiezer Alumni Student Medewerker
Bedrijven
13
Studiekiezer Profiel: - studenten met BA/MA diploma
- gemotiveerde studenten die meedenken en meewerken Doel: werven, selecteren, informeren, aanmeldingsproces faciliteren
14
Alumni Profiel: oud-studenten MPC (die eventueel een bijdrage willen leveren aan het optimaliseren van de richting MPC) Doel: networken, informeren, contacteren
15
Student Profiel: Studenten die reeds ingeschreven zijn voor MPC Doel:
informeren
16
Medewerker Profiel: Alle medewerkers van de master MPC Doel:
interne PR, informeren
17
Bedrijven Profiel: Bedrijven die geïnteresseerd zijn in het aanwerven van studenten die de richting MPC gevolgd hebben Doel: uitstraling, imago, naamsbekendheid creëren
19
Usability & Gebruiksgemak
Bron: Website Usability van W. van der Put Horizontale navigatie: doelgroepen Dieptestructuur: uitrolmenu per doelgroep Maximum aantal klikken 2 of 3 Verticale navigatie: algemeen (contact, FAQ e.d.) Meerdere wegen leiden naar dezelfde informatie Beperkte interactiemogelijkheden (onderhoudsvriendelijkheid) Contact (uitgesplitst per doelgroep/functie) Zoekfunctie + Hyperlinks in lopende tekst + ‘breadcrumbs’ altijd zichtbaar (vb.home>studiekiezers>programma’s)
20
Vormgeving en Look & Feel
Doelstelling van het grafisch ontwerp: We willen een nieuwe MPC website ontwerpen. naast nieuwe, heldere structuur nieuwe elementen. We willen de MPC zo presenteren als het is: professioneel, innovatief en duidelijk gestructureerd. We willen een unieke „look & feel“ creeëren die herkenbaar, origineel en aantrekkeilijk voor de doelgroepen is. We willen de MPC een eigen look geven door een logo, specifieke beelden en eventueel een extra steunkleur
21
Kleurenkeuze en huisstijl
Kleuren houden rekening met de beslissende kleuren van de huisstijl van Universiteit Antwerpen. De specifieke rood en blauw kleurschakering wordt bewaard. Door een nieuwe steunkleur zou MPC zich onderscheiden van de UA site zonder de link ermee te verliezen. Huisstijl wij houden rekening met de bestaande huisstijl in Lettertype Kleurgebruik Algemene vormgeving Banner en logo van UA De plaats van een zoekoptie
22
Logo Het logo wordt ontworpen om de MPC een eigen look te kunnen geven. Het logo zal zoals MPC professioneel, duidelijk en modern zijn. Het logo bevat ervoor geen overdreven beelden of icons maar: Het logo heeft zijn eigen innovatief lettertype. Het logo wordt boven de menulijst geplaatst.
23
Design Indeling van de pagina: Logo bovenaan de menulijst links
Zoekfunctie bovenaan rechts Informatie over MPC in het centrum Daaronder actuele informatie De verticale menulijst bevat: Nieuws, academische kalender, les- en examenrooster, studiegids, links, contact, FAQ De horizontale menulijst bevat: studiekiezers, alumni, studenten, medewerkers, bedrijven Look & feel: De kern van de pagina is de duidelijk gestructureerde informatie
24
Ons design onderstreept de professionaliteit van MPC:
Geen overdreven gebruik van beelden en icons want wij hechten belang aan de hoogwaardige inhoud. Beelden zijn toepasselijk voor de doelgroepen. Beelden zullen aanspreken. Niet informeren. Beelden transporteren een identieke look. De beelden zijn gekozen naar samenhang en esthetiek. Beelden kunnen te allen tijde worden uitgewisseld. Beelden zorgen voor identificatie
25
Promotie website Bron: Web marketing KPI's, www.i-marketeers.com
Twee vormen van promotie: Offline promotie: Bv. Drukwerk, klassieke media, mond aan mond Online promotie Bv. Search engine registratie, links uitwisselen, banner ruimte huren
26
Testscreen
31
Vragen en discussie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.