De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Preventie en schadebehandeling in de car-wash

Verwante presentaties


Presentatie over: "Preventie en schadebehandeling in de car-wash"— Transcript van de presentatie:

1

2 Preventie en schadebehandeling in de car-wash
Jacques Smet

3 Wettelijke bepalingen
Preventie Afhandeling Nazorg

4 Wettelijke bepalingen

5 1.1 Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe
Niet verantwoordelijk voor schade aan uitstekende of losse onderdelen

6 1.1 Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe
Antennes zelf verwijderen Losse delen wegnemen

7 1.1 Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe
Handrem los – wagen in neutraal – motor aanlaten Niet verantwoordelijk voor schade aan niet originele stukken

8 1.2 Waarschuwingsborden  naar de uitbating toe
De directie niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en schade Het betreden van het terrein gebeurt ten alle tijden voor eigen risico

9 1.3 Reglementering Verkeersreglement telt ook op privé terrein
Aanrijdingsformulier Politie niet tussenbeide tenzij verbalisering

10 1.4 Signalisatie Verkeersborden Snelheidsbeperking bv. max. 30 / u
Bord “verboden voetgangers” in wastunnel Voorrangsaanwijzing

11 1.5 Privé of openbaar terrein
Verschil privé of openbaar terrein Privé terrein: duidelijk afgescheiden van de weg door bv. een afsluiting met poort of een haag Terrein met openbaar karakter bv. Benzinestation – self car -wash

12 1.6 De wet De wet bepaalt dat de afwijzing van verantwoordelijkheid zijn effect heeft in later burgerlijke geschillen. Volgens het wetboek…

13 1.7 Burgerlijk geschil Normaal heeft de politie geen zeggingsschap
De vrederechter zal de geschillen verder behandelen

14 2. Preventie

15 2.1 Waarschuwing Antennes zelf verwijderen

16 2.2 Infrastructuur Oprit aanleggen zodat geen hoge snelheden mogelijk zijn.

17 2.2 Infrastructuur Inrit goed aangeven door duidelijke borden.

18 2.2 Infrastructuur Zorg steeds voor voldoende wachtzone

19 2.2 Infrastructuur Drempels worden niet gewaardeerd
Slagboom is duidelijk en sneller

20 2.2 Infrastructuur Pictogrammen naar nooduitgangen noodzakelijk met aangepaste noodverlichting.

21 2.3 Voorzorgen Spiegels niet proberen verplaatsen
Ruitenwissers beschermen

22 2.3 Voorzorgen Filmen van de wagen onder kunstlicht
Camera’s geven schrikeffect Bepaalde wagens weigeren (ski-bakken,…) Maximum hoogte en breedte vermelden Controleren of de wagen goed afgesloten is

23 2.4 Personeel Personeel inlichten over schadebeperking
Wijzen op risicowagens Altijd eventuele schade overzien

24 2.5 Onderzoek Welke auto’s extra aandacht nodig hebben
We kennen zwakke plekken van de auto

25 3. Afhandeling

26 3.1 Eerste reactie Alle schrammen duidelijker zichtbaar na de wasbeurt
Probeer discussie ter plaatse te vermijden Aantonen dat schroeven enkel rechtdoor kunnen lopen of repeterend zijn Tracht uit te leggen dat schade niet van de car-wash kan komen

27 3.2 Gekende schade Uit ervaring kennen we dikwijls de oorzaak van
sommige lakschades Plaatselijke schroeven op het dak Schroeven in glas van de zijruit Kras op hoogte van het winkelwagentje Onregelmatige schroeven van takken en struiken

28 3.3 Schadeformulier Het bestaande formulier van ING
Copy van het inschrijvingsbewijs en hun persoonlijke gegevens Schade valt onder onze burgerlijk aansprakelijke verzekeringspolis!

29 3.4 Leverancier Verantwoordelijkheid van fabrikant
Machinefout, constructiefout Verantwoordelijkheid van fabrikant Productfout: bv. velgenreiniger op de lak Verantwoordelijkheid van uitbater Uitzonderlijk verantwoordelijkheid voor leverancier

30 4. Nazorg

31 4.1 Klacht opvolgen Regelmatig op de hoogte blijven van afhandeling van de verzekering De klant stipt op de hoogte houden van de stand van zaken Indien betalingen moeten gebeuren, deze stipt uitvoeren

32 4.1 Klacht opvolgen Gratis wasbeurten schenken of kleine bedragen in
vorm van wasbeurten uit betalen: Kost de uitbater minder Geeft de klant de kans om terug vertrouwen in de machine te winnen Klant krijgt terug sympathie voor de uitbater

33 Dank u voor uw aandacht! Met dank voor de foto’s


Download ppt "Preventie en schadebehandeling in de car-wash"

Verwante presentaties


Ads door Google