De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jacques Smet Preventie en schadebehandeling in de car-wash.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jacques Smet Preventie en schadebehandeling in de car-wash."— Transcript van de presentatie:

1

2 Jacques Smet Preventie en schadebehandeling in de car-wash

3 1. Wettelijke bepalingen 2. Preventie 3. Afhandeling 4. Nazorg

4 1.Wettelijke bepalingen

5 1.1Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe  Niet verantwoordelijk voor schade aan uitstekende of losse onderdelen

6 1.1Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe  Antennes zelf verwijderen  Losse delen wegnemen

7 1.1Waarschuwingsborden  naar de car-wash toe  Handrem los – wagen in neutraal – motor aanlaten  Niet verantwoordelijk voor schade aan niet originele stukken

8 1.2 Waarschuwingsborden  naar de uitbating toe  De directie niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en schade  Het betreden van het terrein gebeurt ten alle tijden voor eigen risico

9 1.3 Reglementering Verkeersreglement telt ook op privé terrein  Aanrijdingsformulier  Politie niet tussenbeide tenzij verbalisering

10 1.4 Signalisatie Verkeersborden  Snelheidsbeperking bv. max. 30 / u  Bord “verboden voetgangers” in wastunnel  Voorrangsaanwijzing

11 1.5 Privé of openbaar terrein  Verschil privé of openbaar terrein Privé terrein: duidelijk afgescheiden van de weg door bv. een afsluiting met poort of een haag Terrein met openbaar karakter bv. Benzinestation – self car -wash

12 1.6 De wet De wet bepaalt dat de afwijzing van verantwoordelijkheid zijn effect heeft in later burgerlijke geschillen. Volgens het wetboek…

13 1.7 Burgerlijk geschil  Normaal heeft de politie geen zeggingsschap  De vrederechter zal de geschillen verder behandelen

14 2. Preventie

15 2.1 Waarschuwing  Antennes zelf verwijderen

16 2.2 Infrastructuur  Oprit aanleggen zodat geen hoge snelheden mogelijk zijn.

17 2.2 Infrastructuur  Inrit goed aangeven door duidelijke borden.

18 2.2 Infrastructuur  Zorg steeds voor voldoende wachtzone

19 2.2 Infrastructuur  Drempels worden niet gewaardeerd  Slagboom is duidelijk en sneller

20 2.2 Infrastructuur  Pictogrammen naar nooduitgangen noodzakelijk met aangepaste noodverlichting.

21 2.3 Voorzorgen  Spiegels niet proberen verplaatsen  Ruitenwissers beschermen

22 2.3 Voorzorgen  Filmen van de wagen onder kunstlicht  Camera’s geven schrikeffect  Bepaalde wagens weigeren (ski-bakken,…)  Maximum hoogte en breedte vermelden  Controleren of de wagen goed afgesloten is

23 2.4 Personeel  Personeel inlichten over schadebeperking  Wijzen op risicowagens  Altijd eventuele schade overzien

24 2.5 Onderzoek  Welke auto’s extra aandacht nodig hebben  We kennen zwakke plekken van de auto

25 3. Afhandeling

26 3.1 Eerste reactie  Alle schrammen duidelijker zichtbaar na de wasbeurt  Probeer discussie ter plaatse te vermijden  Aantonen dat schroeven enkel rechtdoor kunnen lopen of repeterend zijn  Tracht uit te leggen dat schade niet van de car-wash kan komen

27 3.2 Gekende schade Uit ervaring kennen we dikwijls de oorzaak van sommige lakschades  Plaatselijke schroeven op het dak  Schroeven in glas van de zijruit  Kras op hoogte van het winkelwagentje  Onregelmatige schroeven van takken en struiken

28 3.3 Schadeformulier  Het bestaande formulier van ING  Copy van het inschrijvingsbewijs en hun persoonlijke gegevens Schade valt onder onze burgerlijk aansprakelijke verzekeringspolis!

29 3.4 Leverancier  Machinefout, constructiefout  Verantwoordelijkheid van fabrikant  Productfout: bv. velgenreiniger op de lak  Verantwoordelijkheid van uitbater  Verantwoordelijkheid van uitbater  Uitzonderlijk verantwoordelijkheid voor leverancier

30 4. Nazorg

31 4.1 Klacht opvolgen  Regelmatig op de hoogte blijven van afhandeling van de verzekering  De klant stipt op de hoogte houden van de stand van zaken  Indien betalingen moeten gebeuren, deze stipt uitvoeren

32 4.1 Klacht opvolgen Gratis wasbeurten schenken of kleine bedragen in vorm van wasbeurten uit betalen:  Kost de uitbater minder  Geeft de klant de kans om terug vertrouwen in de machine te winnen  Klant krijgt terug sympathie voor de uitbater

33 Dank u voor uw aandacht! Met dank voor de foto’s


Download ppt "Jacques Smet Preventie en schadebehandeling in de car-wash."

Verwante presentaties


Ads door Google