De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?

Verwante presentaties


Presentatie over: "SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?"— Transcript van de presentatie:

1 SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?

2 En wie ben jij? -Je papieren Twitterbio -Max 160 tekens -Twee minuten  Delen EVEN VOORSTELLEN…

3 1.Social Media is voor jongeren 2.Online contacten zijn minder ‘echt’. 3.Social Media is een ‘hype’. Volwassenen tussen 40 en 79 jaar vormen met 56% van de totale populatie een meerderheid op social media. (15 t/m 19 jaar: 7%, 20 t/m 39 jaar: 32%, 80 jaar en ouder: 5%) 1 op de 5 relaties start via online dating. Dit blijkt uit onderzoek van Maurice de Hond in opdracht van Lexa.nl. Online dating is een van de beste manieren om andere singles te ontmoeten. Social networking is een gewoonte geworden. Zo blijkt uit onderzoek. De onderzoekers merken op dat Facebook voor 85% van de respondenten een onderdeel uitmaakt van de dagelijkse routine. STELLINGNAME wat vinden we ervan? ‘Like’ of ‘No like’?

4 KANSEN VOOR KERKEN wat is er mogelijk, wat denk je zelf? VEEL KERKEN MAKEN AL DANKBAAR GEBRUIK VAN SOCIAL MEDIA… veelal door de media een plek te geven in de vieringen?

5 < Hyvesbezoek kelderde in 2012: gehalveerd ten opzichte van e in dagelijks gebruik (20%). < Sinds juli 2011 groter dan Hyves. Ook tijdsbesteding Is langer. Grootste in dagelijks gebruik (66%). < Elke 2,5 dag worden er 1 miljard tweets verstuurd. Gestage groei. Tweede in dagelijks gebruik (50%). < Veel leden. Gestage groei. Laatste in dagelijks gebruik (10%). ? WELKE PLATFORMEN ? welke zijn er en waar hebben kerken wat aan?

6 Facebook & Twitter: vanwege gebruik & doelgroep Facebook: dorpsplein > zijn waar de mensen zijn Twitter: koffieautomaat > zijn waar de professionals zijn WELKE BLIJVEN OVER ? waar hebben kerken wat aan? ?

7 ? WAT DOET MIJNKERK.NL hoe gebruiken we social media bij mijnkerk.nl? NIEUW VIER UITGANGSPUNTEN • Ervaren • Houvast • Genieten • Erkenning  Delen/beeld/woord/muziek/rituelen  Uitnodigen/vragen stellen  Aansprekende content/wellness voor de ziel  Persoonlijke reactie WEBSITE MIJNKERK.NL FB TW

8 VOORBEELDEN hoe pakken we het aan?  Delen/beeld/woord/muziek/rituelen  Uitnodigen/vragen stellen  Persoonlijke reactie  Aansprekende content/wellness voor de ziel  Delen/beeld/woord/muziek/rituelen  Uitnodigen/vragen stellen  Persoonlijke reactie  Aansprekende content/wellness voor de ziel Maar ook: -Cocreatie/crowdsourcing -User generated content -Beweging tussen online en offline Maar ook: -Cocreatie/crowdsourcing -User generated content -Beweging tussen online en offline

9 ALGEMEEN (TECHNIEK) •Gratis WiFi in kerk •Moedig aan: bedenk een hasthtag (bijv. #hetisweerkerk) •Zorg dat de onder- delen van de dienst (maar ook van de website/kerk/etc) eenvoudig te delen zijn: QR codes/ FourSquare /Intergatie Social Media op website. ALGEMEEN (TECHNIEK) •Gratis WiFi in kerk •Moedig aan: bedenk een hasthtag (bijv. #hetisweerkerk) •Zorg dat de onder- delen van de dienst (maar ook van de website/kerk/etc) eenvoudig te delen zijn: QR codes/ FourSquare /Intergatie Social Media op website. EN UW GEMEENTE ? welke mogelijkheden hebben/zien/willen we? WAT DENKEN JULLIE ZELF? Op welke vlakken kan social media van toegevoegde waarde zijn? LITURGIE/EREDIENST •Crowdsourcing (laat gemeenteleden zelf de liturgie voor a.s. zondag samenstellen. Geef alleen een thema op). •Deel je gedachten rond preek/overweging van te voren op twitter/ facebook. Vraag reacties LITURGIE/EREDIENST •Crowdsourcing (laat gemeenteleden zelf de liturgie voor a.s. zondag samenstellen. Geef alleen een thema op). •Deel je gedachten rond preek/overweging van te voren op twitter/ facebook. Vraag reacties ALGEMEEN (INHOUD) •Wees mededeelzaam: deel, deel, deel. •Wees geëngageerd: reageer constructief op actualiteit (top2000). ALGEMEEN (INHOUD) •Wees mededeelzaam: deel, deel, deel. •Wees geëngageerd: reageer constructief op actualiteit (top2000).

10 NOG EVEN OEFENEN… spelen met vier voorbeelden #SIXWORDSTORY -"hij twijfelde. Geld of zijn leven" -Na de dood is niemand nog atheïst -Zoenen liet even op zich wachten #SIXWORDSTORY -"hij twijfelde. Geld of zijn leven" -Na de dood is niemand nog atheïst -Zoenen liet even op zich wachten 2 2 a)“De Bijbel wordt wel eens gebruikt zoals een dronkenlap een lantaren-paal gebruikt: ter ondersteuning en niet ter verlichting.” b)“Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannnemen”. a)“De Bijbel wordt wel eens gebruikt zoals een dronkenlap een lantaren-paal gebruikt: ter ondersteuning en niet ter verlichting.” b)“Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien wat wij aannnemen” A B

11 LEESVOER EN NOG WAT Gratis te downloaden of te koop… GRATIS DOWN- LOADS TE KOOP WAAR VIND/BESTEL IK DAT? WAAR LEES IK ALLES TERUG? > Stuur een mailbericht aan en stuur ik deze powerpoint en de relevante links door.

12 SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden? EN ?


Download ppt "SOCIAL MEDIA & KERK moeten we dat allemaal maar leuk vinden?"

Verwante presentaties


Ads door Google