De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept."— Transcript van de presentatie:

1 Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept.

2

3 Leiders overwinnen de context, managers bewegen mee!

4 Strategie Organisatie

5 Leiderschap Bernard Bass

6 Organisatie

7 Michael Porter Strategie

8 Uitvoering

9 Ken Blanchard

10 1.Ga bewust om met je tijd 2.Richt je op duidelijke doelen 3.Gebruik de sterke punten van jezelf en van anderen 4.Doe eerst de belangrijkste dingen 5.Richt je op belangrijke, effectieve beslissingen

11 1.Wees proactief 2.Begin met het einde voor ogen 3.Begin bij het begin 4.Denk in termen van win/win 5.Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden 6.Werk synergetisch 7.Hou de zaag scherp 8.Ga op zoek naar je eigen stem.

12 Niveau 5 leiderschap: • Persoonlijke bescheidenheid en resultaatgerichtheid • Ze komen vaak uit het bedrijf zelf • Zorgen voor goede opvolging • Het zijn werkpaarden en geen circuspaarden • Ze leggen de verantwoordelijkheid voor het succes bij anderen • Ze danken het succes aan geluk

13 TALENT: Waarin ben je de allerbeste? Dit is meer dan een kerncompetentie. ECONOMIE: Op welke brandstof loopt jouw economische motor? PASSIE: Wat roept je hartstocht op?

14 Waar houden managers zich mee bezig? Onderzoek van Fred Luthans naar managers: 1.Communicatie 2.Traditioneel management 3.Netwerken 4.Human Relations Management (motiveren, stimuleren) Belangrijkste factor voor succesvolle managers Belangrijkste factoren voor de effectieve manager

15 6 coördinatiemechanismen : 1.Onderlinge afstemming 2.Rechtstreeks toezicht 3.Standaardisatie van werkzaamheden 4.Standaardisatie van resultaten 5.Standaardisatie van bekwaamheden en kennis. 6.Standaardisatie van normen

16 Reengineering: Het fundamenteel opnieuw bedenken en radicaal herontwerpen van bedrijfsprocessen, met als doel dramatische verbeteringen. Van jonge spelers naar Ajax 1 spelers

17 8 basisprincipes: 1. Een voorkeur voor actie 2. Dicht bij de klant 3. Ruimte voor autonomie en ondernemerschap 4. Productiviteit door middel van mensen 5. Gedreven door praktische waarden 6. Schoenmaker, blijf bij je leest 7. Simpele vorm, kleine staf 8. Tegelijk los en vast werken Excellent blijven: 1.Buitenwereld naar binnen halen 2.Horizontaal organiseren 3.Ondernemerschap stimuleren

18 Alles wat we leren van fouten, zijn de kenmerken van fouten. Als we iets willen leren over succes, moeten we succes bestuderen. Hoeveel procent van je tijd besteed je aan je sterke punten? Stop met de dingen waar je slecht in bent!

19 Kenniswerkers worden primair gemotiveerd door: 1.Autonomie 2.Meesterschap 3.Zingeving

20 Marketing is niet de kunst om slimme manieren te vinden om kwijt te raken wat je maakt. Het is de kunst om werkelijk waarde voor klanten te creëren.

21 Net Promoter Score (NPS): Hoe waarschijnlijk is het dat je deze organisatie zal aanbevelen op een schaal van 0-10? Promoters Distractors Passives

22 Michael Porter Strategie draait vooral om de vraag: wat doe je niet?

23 Niet concurrentie te lijf gaan, maar ze irrelevant maken.

24

25 Veranderen: 1.Zorg voor een gevoel van urgentie 2.Formeer een team met invloed 3.Ontwikkel een visie en een strategie voor de verandering 4.Communiceer breed om draagvlak te creëren 5.Ruim obstakels voor actie uit de weg 6.Zorg voor kortetermijnsuccessen 7.Hou het tempo hoog 8.Zorg voor verankering in de cultuur

26

27 Binnenkomende post en dingen die je moet doen Minder dan 2 minuten, direct doen! Uitstellen: 1.Zsm actie ondernemen 2.Actie in je agenda zetten Weggooien

28 1 minuut doelstellingen 1 minuut complimenten 1 minuut reprimandes Feedback geven als het gedrag werkelijk plaatsvindt!

29

30

31 7 organisatietypen van Mintzberg: 1.Ondernemersorganisatie 2.Machineorganisatie 3.Professionele organisatie 4.Gediversifieerde organisatie 5.Innovatieve organisatie/Adhocratie 6.Zendingsorganisatie 7.Politieke organisatie

32

33 Hoofdredacteur van Elsevier, Arendo Joustra belt iedere week klanten.

34 Op zoek naar de beperkende factor en die dan verhelpen!


Download ppt "Uitstekende organisatie en een doortimmerd marketing concept."

Verwante presentaties


Ads door Google