De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen."— Transcript van de presentatie:

1

2 Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen

3 Jan Jongeneelen, Projectleider Modelschool KRIMP Terugloop brugklassers Instroom 200787 Instroom 200865 Instroom 200955 Instroom 201054

4 Modelschool 2014 Doelen Modelschool  Efficiënter organiseren  Inzet onderwijsassistenten (OA)  Invoeren digitaal onderwijs  Groei van 276 naar 400 leerlingen  Condities  behoud kwaliteit  tevredenheid leerlingen en ouders  zonder lastenverzwaring personeel

5 Modelschool 2014 Keuzes  Smallere schoolleiding  Invoeren domeinleren in onderwijsteams (basis, kader en mavo)

6 Probeer Schooltas

7 Van klassen naar groepen Bv 2 klassen van elk 20 leerlingen Begeleiding in plaats van 2 docenten naar 1 docent en 1 onderwijsassistent Of klas 1 en klas 2 elk 15 leerlingen samen met een docent Bij krimp komt de tijd dat klassen samen groepen moeten worden

8 Modelschool 2014 Spelregels zij essentieel Domeinleren :  Groepen in plaats van klassen (45-60 leerlingen)  Onderwijsteams (OP en OA) in plaats van docenten (OP)  Blokuren met didactische carrousel (leertaken)  Steeds combi instructie- en open leerruimte  Op domein steeds onder- of bovenbouw  Op domein per blok steeds vakken uit 1 cluster

9 Modelschool 2014

10

11

12 Resultaten Doelen waren: Efficiënter organiseren Doel was 15% minder OP en 20-25% meer OA. • Team bestaat dit jaar uit 25 fte OP en 13 fte OA. • Domeinleren maakt bij krimp aanpassing aan kleinere groepen mogelijk. Groei van de school Doel was terug van 276 in 2010/11 naar 400 leerlingen in 2013/14. • Dit jaar 450 naar verwachting 530 volgend jaar.

13 Modelschool 2014 Resultaten Doelen waren: Grotere rol ICT Invoer ICT voor minimaal 30% digitale leermiddelen. • Alle brugklassers en 2 de klassen hebben nu een tablet/ Ipad. • 90% van de vaktijd wordt een digitale methode gebruikt. Klanttevredenheid Minstens gelijk of hoger. (VvV) • Tevredenheid ouders was 7,2 en is nu 7,5. • Tevredenheid leerlingen was 6,7 en is nu 7,6 nu in brugklas zelfs 8,1). • Onderzoek onder medewerkers laat tevredenheid zien. Duo gem. 7,6 Kwaliteit • Kwantitatief nog moeilijk hard te maken maar……

14 Modelschool 2014 Eindrapportage Modelschool Filmpje Onderwijsteams: in de praktijk op 't R@velijn

15 Vragen ?  Jan Jongeneelen  New Age Learning Info@new-age-learning.nl tel: 06 51528467


Download ppt "Modelschool 2014  Waarom  Hoe  Resultaten  Vragen."

Verwante presentaties


Ads door Google