De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© StudieCentrum FinanciëleBranche B.V. 2013 SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© StudieCentrum FinanciëleBranche B.V. 2013 SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans."— Transcript van de presentatie:

1 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans

2 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Je kunt er niet omheen!

3 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V. 2013

4

5

6

7

8

9

10 Hersteladvies – Hoe gaat u te werk?   Is hersteladvies verplicht?   Wat houdt een hersteladvies in?   Wie is verantwoordelijk?   Waar moet het advies aan voldoen?   Wie betaalt het advies?   Wanneer is een hersteladvies geslaagd?

11 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Is hersteladvies verplicht? JA!

12 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Wat houdt een hersteladvies in?   Samen met de klant;   Is het (realistisch) nog mogelijk om de oorspronkelijke doelstelling te behalen;   Hoe kan de positie van de klant zoveel mogelijk worden verbeterd.

13 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Wat houdt een hersteladvies in?   Pro-actief   Adviseren   Mogelijk/wenselijk   Hoe groter het financieel risico, hoe dringender het hersteladvies   Adviesregels AFM

14 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Inventarisatie van de portefeuille   Welke klanten hebben een beleggingsverzekering?   Kan ik deze klanten onderverdelen in bepaalde groepen?   Wat is de resterende looptijd van de verzekering?

15 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Voorbereiden van het hersteladvies   Wanneer en hoe ga ik klanten benaderen? (plan van aanpak)   Kunnen klanten vooraf iets voorbereiden?   Hoe ga ik om met klanten die ik niet kan bereiken of die afwijzend reageren?

16 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Het hersteladvies   Hoe vul ik het adviesgesprek in?   Is het doel of de financiële positie gewijzigd?   Wat te doen als de klant aangeeft dat de resultaten achterblijven bij de verwachtingen?

17 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Het hersteladvies   Wat is het effect van mogelijke compensatie?   Welke productkeuze(s) heeft de klant?   Kan de klant er op achteruit gaan?   Wat moet de aanbieder doen?

18 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Wie betaalt het advies?   De oorspronkelijke adviseur   De huidige adviseur   De nieuwe adviseur

19 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Wie is verantwoordelijk voor het hersteladvies?   Aanbieder   Bemiddelaar

20 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Wanneer is een hersteladvies geslaagd? Inhoudelijk, indien:   De klant volledig op de hoogte is van de huidige situatie van zijn beleggingsverzekering;   De mogelijkheden tot aanpassing zijn onderzocht;   De klant de voor- en nadelen van het aanpassen van de huidige beleggingspolis tegen elkaar heeft afgewogen;   De situatie voor de toekomst is hersteld en/of waar mogelijk is verbeterd.

21 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Wanneer is een hersteladvies geslaagd? Procedureel Als uit uw klantdossier blijkt:   Dat er een contactmoment is geweest;   Dat de klant volledig inzicht heeft in het verloop van de polis;   Welke keuze de klant gemaakt heeft inzake het hersteladvies;   Welke acties zijn genomen voor de toekomst.

22 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Samenvattend Waarmee gaat u morgen aan de slag?   Maak een plan van aanpak;   Maak een selectie van de klanten die in aanmerking komen en verdeel deze onder qua prioriteit;   Zorg voor een goede, aansprekende brief;   Maak die afspraak met uw klant;   Geef een goed hersteladvies. Uw klant zal u dankbaar zijn!

23 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Tot slot U ontvangt vandaag een CD-ROM van de SEH. Daarop vindt u • • deze presentatie; • • een voorbeeldbrief; • • checklist voor u en voor uw klant. Meer Tools nodig? Neem een kijkje op onze website Daar hebben we onder meer (communicatie)-tips voor u klaar staan! En boek meteen uw PE SEH training voor 2013!

24 © StudieCentrum FinanciëleBranche B.V Dank voor uw aandacht StudieCentrum FinancieleBranche_SCFB_StudieCentrum FinancieleBranche


Download ppt "© StudieCentrum FinanciëleBranche B.V. 2013 SEH Congres 2013 Hersteladvies Jan Vromans."

Verwante presentaties


Ads door Google