De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leren van toetsen in Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leren van toetsen in Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn."— Transcript van de presentatie:

1 Leren van toetsen in

2 Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn fouten

3 Corrie Klut Verpleegkundige Arbeids- en organisatiepsycholoog Functioneel beheerder Docent verpleging en verzorging

4 Inleiding toetsen in Soorten toetsen: Vragen maken en samenvoegen Via een database met toetsmatrijs Oefentoetsen laten samenstellen door de computer

5 Wat maakt onze oefentoetsen leuker dan Facebook Een groot deel van de gevraagde kennis gevat in MC-vragen Dezelfde MC-vragen komen terug in examens Direct resultaat Google en digitale leermiddelen helpen verduidelijken Zinvolle tijdsbesteding Overleg met klasgenoten

6 Toetsen maken Wat is er nodig Simpele versie: > Cliëntversie > Beheer > Toetsen > Toetsen en vragen Map aanmaken in de toetsenbank Nieuwe vraag maken Nieuwe standaardtoets maken Toets opnemen in studieroute

7

8

9

10 Toetsen maken Wat is er nodig Uitgebreide versie: Cliëntversie > Beheer > Toetsen  Toetsattributen of labels Vragen maken en aan de attributen koppelen Toetsmatrijs maken Toetsenbank Toetsmatrijzen Toetsmatrijzen beheren

11

12

13

14 Oefentoetsen maken Toetsmatrijs: alle vragen waaruit gekozen kan worden opnemen in een toets. Toets maken en per sectie aangeven hoeveel vragen er per keer willekeurig gesteld moeten worden....

15

16

17

18

19 Wat was er minder handig  Doel van de toetsenbank niet vastgelegd.  Van te voren niet goed genoeg over de attributen nagedacht; AG en VenV door elkaar werkt niet prettig.  Vragen niet duidelijk benoemd: 60 x Anatomie, circulatie…. bij problemen is een vraag niet gemakkelijk terug te vinden in de databasis.  Vragen waar mogelijk niet ondergebracht in schaduwsecties.  Geen proces voor vraagonderhoud vastgelegd

20 Hoe zou ik het nu aanpakken Eerst nadenken uitleggen en overleggen Wat willen we precies met de toetsvragen? In principe is alles mogelijk Attributen doordenken, hoeveel en waarom Welke opleidingen of delen van opleidingen hoe combineren Demo bouwen en testen Het goede bewaren MC-vragen met drie antwoordmogelijkheden bijvoorbeeld.

21 En? Is dit waar u voor kwam?


Download ppt "Leren van toetsen in Wat Voorstellen Beperkte inleiding toetsen in Wat maakt oefentoetsen leuker dan Facebook Toetsen maken Mijn."

Verwante presentaties


Ads door Google