De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Operationeel plan DIMAGINI

Verwante presentaties


Presentatie over: "Operationeel plan DIMAGINI"— Transcript van de presentatie:

1 Operationeel plan DIMAGINI
Kim Huiser B-MMC4-1A Marketing en Communicatie

2 Inleiding Ik zit in het eerste jaar van de opleiding Marketing en Communicatie op het Alfa-College aan de Boumaboulevard. Voor de laatste 10 weken van dit schooljaar heb ik een stageplek moeten zoeken. Ik heb contact opgenomen met DIMAGINI en ik mocht hier stage komen lopen voor de periode van 10 weken (9 mei t/m 14 juli).

3 DIMAGINI DIMAGINI is een conceptstore met een filiaal aan de Brugstraat in Groningen en heeft ook een online webshop. Het is opgericht op 1 maart 2016. De visie van DIMAGINI is om binnen vijf jaar ‘top of mind’ te zijn als het gaat om het kopen van exclusieve schoenen, tassen en accessoires. DIMAGINI trok me gelijk heel erg aan.  

4 De webshop van DIMAGINI loopt beter dan de winkel zelf
De webshop van DIMAGINI loopt beter dan de winkel zelf. Dat vind ik zelf zonde omdat de winkel heel mooi is. De werknemers horen vaak van klanten dat ze niet wisten dat er ook een winkel van DIMAGINI is, naast de webshop.

5 2 vragen voor mijn plan: Hoe kunnen we ervoor zorgen om de naamsbekendheid/zichtbaarheid van de winkel DIMAGINI te vergroten? Hoe kunnen we voor meer aanstroom van potentiële klanten zorgen?

6 Met dit plan hoop ik voor DIMAGINI meer bezoekers te genereren en de naamsbekendheid te verhogen, wat dan uiteindelijk moet leiden tot meer omzet. Social media is tegenwoordig heel erg belangrijk, bijna iedereen heeft wel een account op Facebook, Instagram, Twitter enzovoort. Social media is ook erg belangrijk voor winkels om zichzelf te promoten, foto’s te plaatsen van artikelen die net binnen gekomen zijn, opkomende events en kortingsacties aan te kondigen etc.

7 Ik heb alles opgezocht over de social media pagina’s van DIMAGINI en ook over de pagina’s van de concurrenten.

8 Het aantal volgers van DIMAGINI + concurrenten
Facebook Instagram Twitter YouTube DIMAGINI 2674 724 - Mayke schoenen 24.947 576 Marjon Snieders 6281 3244 Omoda 4921 1922 Van den Assem Schoenen 33.461 7873 3022 97

9 DIMAGINI DIMAGINI is actief op Facebook en Instagram.
DIMAGINI plaatst om de 2 dagen een bericht op Facebook. Er worden berichten geplaatst met mooie foto’s met daarbij een beschrijving en ook over opkomende events en kortingsacties. Pagina likes van DIMAGINI: 2674 Likes per bericht: ongeveer 20 tot 70 Reviews: 98 Beoordeling: 4,9 sterren

10 Instagram DIMAGINI plaatst om de 2 dagen een bericht op Instagram. Berichten worden net als bij Facebook, geplaatst met een korte tekst of een quote en een foto met een link naar het artikel op de website van DIMAGINI. Berichten: 203 Likes per bericht: rond de 50 Volgers: 724 Volgend: 79

11 Mayke schoenen Mayke schoenen is actief op Facebook, Instagram en Twitter.
Mayke schoenen plaatst elke dag een bericht op Facebook. Het zijn vaak teksten of quotes en altijd met foto’s erbij. Pagina likes van Mayke schoenen: Likes per bericht: ongeveer 40 tot 70 Reviews: 73 Beoordeling: 4,8 sterren

12 Instagram: Mayke schoenen plaatst elke dag een bericht op Instagram. Via de Instagram berichten promoten ze voornamelijk items van hun website. Berichten: 901 Likes per bericht: rond de 150 gemiddeld Volgers: Volgend: 2.138

13 Twitter: Mayke schoenen heeft al een aantal jaar niks meer geplaatst op Twitter. Op de twitterpagina van Mayke schoenen promoten ze nieuwe items. Er worden geen foto’s bij geplaatst. Tweets: 256 Volgend: 171 Volgers: 576

14 Marjon Snieders Marjon Snieders is actief op Facebook en Instagram.
Marjon Snieders post niet regelmatig op Facebook. Als er berichten worden geplaatst gaat het over opkomende events, kortingsacties, winacties etc. Pagina likes: 6281 Likes per bericht: ongeveer 2 tot 5. Reviews: 272 Beoordeling: 4,5 sterren

15 Instagram Marjon Snieders plaatst een paar keer in de week een aantal foto’s op Instagram met een kort tekstje erbij. Het zijn foto’s van schoenen en tassen etc. Berichten: 638 Likes per bericht: ongeveer 50 tot 100 Volgers: 3244 Volgend: 380

16 Omoda Omoda is actief op Facebook, Instagram, Twitter en Youtube.
Omoda plaatst elke dag een bericht op Facebook. De berichten gaan voornamelijk over items met een link naar de webshop. Vaak worden er ook mooie professionele foto’s geplaatst. Pagina likes: Likes per bericht: ongeveer 50 tot 100 Reviews: 667 Beoordeling: 4,6 sterren

17 Instagram Omoda plaatst elke dag foto’s op Instagram. Er worden ook veel quotes geplaatst en als ze een winactie bekendmaken plaatsen ze leuke filmpjes. Berichten: 2.704 Likes per bericht: gemiddeld ongeveer 450 Volgers: Volgend: 847

18 Twitter Omoda plaatst ongeveer om de dag een bericht op Twitter. Er worden vacatures geplaatst, opkomende events en winacties worden aangekondigd. Tweets: 8.031 Volgend: 866 Volgers: 4921 Pagina likes: 1940

19 Twitter Omoda plaatst ongeveer om de dag een bericht op Twitter. Er worden vacatures geplaatst, opkomende events en winacties worden aangekondigd. Tweets: 8.031 Volgend: 866 Volgers: 4921 Pagina likes: 1940

20 Van den Assem Schoenen Van den Assem schoenen is actief op Facebook, Instagram, Twitter en Youtube.
Van den Assem schoenen plaatst elke dag een bericht op Facebook. De berichten gaan over het promoten van de collecties met foto’s, altijd met een link naar het artikel op de website. Pagina likes: Likes per bericht: ongeveer 20 tot 50 Reviews: 71 Beoordeling: 4,5 sterren

21 Instagram Van den Assem schoenen plaatst elke dag een foto op Instagram. Het zijn foto’s of filmpjes met links naar de website toe. Berichten: 1282 Likes per bericht: gemiddeld rond de 55 Volgers: 7873 Volgend: 263

22 Twitter Van den Assem schoenen plaatst elke dag een bericht op Twitter. De berichten gaan over items van de website. Meestal met een foto’s erbij en links naar de webshop toe. Ze plaatsen ook berichten over kortingsacties en blogberichten. Tweets: 4043 Volgend: 386 Volgers: 3022 Pagina likes: 344

23 YouTube Van den Assem schoenen plaatst elke week een video op YouTube. De video’s gaan over events in de winkel en over fashion. Video’s: 104 Abonnees: 97 Totale weergaven:

24 CONCLUSIE: De concurrenten van DIMAGINI zijn veel actiever bezig met de social media pagina’s. Dit is heel belangrijk om de aandacht van potentiële klanten te trekken. Ik denk dat DIMAGINI deze punten beter zou kunnen doen: Ik denk dat het belangrijkst is om veel actiever te zijn op social media. Korte video’s op YouTube plaatsen van bijvoorbeeld de nieuwe collectie of events. YouTube is op één na grootste zoekmachine. Op nummer één staat Google, maar veel mensen kijken liever een instructievideo dan dat ze een artikel lezen. Ook het Instagram account vaker gebruiken. Minstens elke dag 1 foto plaatsen en meer video’s, eventueel van de winkel. Ook meer plaatsen op de Facebookpagina. Minstens elke dag 1 foto plaatsen en meer video’s, eventueel van de winkel. Eventueel een blogpagina aanmaken en daar minstens 1 keer in de week een leuke blog op plaatsen met mooie foto’s erbij etc. Eventueel een Twitter account aanmaken en hier ook een paar keer in de week leuke foto’s en video’s op te plaatsen.

25 Meer winacties doen. Online hetzelfde doen als offline, regelmatig nieuws plaatsen op de website. Tijdens events het personeel bedrijfskleding laten dragen. Dat ziet er heel professioneel uit. Leuke cadeautjes (zoals pennen, sleutelhangers, toilettasjes etc.) uitdelen op de events is ook een goed reclamemiddel. Meer informatie van buitenaf zien te krijgen om erachter te komen welke ervaringen de klanten met DIMAGINI hebben. Zo komen ze erachter wat ze goed doen en ook wat ze beter kunnen doen. Ze zouden bijvoorbeeld bij elke klant die afgerekend in de winkel, kunnen vragen of ze even een korte enquête willen invullen. En ook online. Zodra een klant een bestelling gedaan heeft dat er dan online wordt gevraagd of ze een enquête willen invullen.

26 Bronnen: https://www.facebook.com/dimagini/


Download ppt "Operationeel plan DIMAGINI"

Verwante presentaties


Ads door Google