De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij."— Transcript van de presentatie:

1 Jeelo van harte welkom

2 De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij zoeken de samenhang tussen de onderwerpen. Vorig jaar hebben we gewerkt met leerarrangementen. De betrokkenheid van de kinderen was groot. Er was volop gelegenheid om antwoorden te zoeken op eigen vragen. Het zoeken naar een methode om projecten in te zetten voor de wereld-oriënterende vakken bracht ons Jeelo https://www.youtube.com/watch?v=9EJziaD6erk

3 Jeelo past bij onze visie.. Wat is Jeelo? Jeelo staat voor Je eigen leeromgeving. Jeelo heeft 12 projecten. Al deze projecten hebben de beleving van het kind en de directe leefomgeving van het kind als uitgangspunt: De vakken aardrijkskunde, geschiedenis, natuur, techniek, leefstijl, EHBO, verkeer, tekenen, handvaardigheid en drama komen geïntegreerd aan de orde. In de groepen 1-2 komen daarnaast rekenen en taal aan bod. Elk project duurt ongeveer 6 weken. In die 6 weken werken groep 1 tot en met 8 aan hetzelfde project. Daarbij betrekken wij talenten van ouders en organisaties uit de omgeving van de school. De drie pijlers van Jeelo https://youtu.be/olMDxTuBVVo

4 Samen leven De eerste pijler is Samen leven. Kinderen leren inzien waarom ze iets leren en krijgen het gevoel: ‘ik heb er zin in!’. Om dit te bereiken betrekken wij organisaties in de buurt van onze school bij de projecten. Samen werken De tweede pijler is Samen werken. Kinderen krijgen het gevoel: ‘ik kan het’. Dit komt omdat in de projecten de nadruk ligt op de ontwikkeling van competenties Zelfstanding leren De derde pijler is Zelfstandig leren. Kinderen krijgen het gevoel: ‘ik hou vol’. Binnen de projecten is nadrukkelijk aandacht voor ‘leren leren’. We gaan er niet vanuit dat alle kinderen zomaar zelfstandig kunnen leren. Daarom krijgen de kinderen strategieën en tools aangereikt om te leren leren. Jeelo houdt daarbij rekening met verschillen in leerstijlen. De kinderen worden zich zo bewust van hun eigen manier van leren

5 Waarom Jeelo?  Voor meer betrokkenheid. Onze school wil meer betrokkenheid van kinderen bij het leren. Jeelo heeft dat als speerpunt.  Voor meer ontwikkeling van competenti es. De 21st Century Skills lopen als een rode draad door de projecten.  Voor meer leren leren Onze school wil meer aandacht voor leren leren, zodat kinderen daar op het voorgezet onderwijs van kunnen profiteren.  Voor leren voor de toekomst Wij willen leerlingen voorbereiden op hun toekomst. Jeelo heeft in de 12 projecten 6 maatschappelijke uitdagingen verwerkt. Ontwikkel jezelf Neem zelf verantwoordelijkheid Wees maatschappelijk betrokken Gedraag je ecosysteem bewust Wees informatiedeskundig Werk duurzaam samen

6 5 projecten dit schooljaar  https://youtu.be/3VgEWVsQs_Q https://youtu.be/3VgEWVsQs_Q  Project Omgaan met elkaar  Project Omgaan met geld  Project Leren van personen van vroeger  Project Zorgen voor dieren  Project Inrichten van je eigen omgeving

7 Overige projecten

8 Toekomst  Mijn Jeelo Leerlingen en ouders hebben zicht op hun ontwikkeling  https://www.youtube.com/watch?v=33VAWOUaet4 https://www.youtube.com/watch?v=33VAWOUaet4

9 Talenten van ouders……… Tijdens de bijeenkomst in de klas kunt u uw talenten aangeven.

10 Vragen?


Download ppt "Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij."

Verwante presentaties


Ads door Google