De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012."— Transcript van de presentatie:

1 Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012

2 Betekenis Toerisme: 35 miljard bestedingen (3% bnp) Ruim banen (4%) In stand houden voorzieningen Natuur + landschap + cultuurhistorie Fijne omgeving om te leven (geluk/welzijn) NL Vestigingsplaats Kans bij krimp

3 Potenties onderbenut  T+R als verdienmotor voor gebiedsontwikkeling  Bijdrage BNP ++  Bijdrage Werk ++  T+R als borger van kwaliteit leefomgeving  T+R als leverancier van geluk/welzijn

4 Goud in handen: enorme belevingsdichtheid

5 Uitdagingen: Beleving en uniciteit (niet meer van hetzelfde) Internationale concurrentie + ICT Kind niet weg met badwater Gast centraal (= innovatie) Samen (= innovatie) Het Costa-effect: Er is nog één kustplaats aan Costa del Sol die niet met lelijke flats en mastodonten van hotels is volgebouwd (van Be-site)

6 Aanpak: Waarden verbinden door kwaliteit centraal te stellen

7 Beeldverhalen: Op basis DNA regio uniek en gewenst aanbod ontwikkelen voor bewoners en bezoekers dat rendeert én het DNA verder versterkt

8 Voorbeeld: Toscane Trefwoorden: Oorspronkelijk Stad en land “Merk”

9 Voorbeeld: Hadrian’s Wall (= remote area) Trefwoorden: Muur als DNA Samen Recreatie als motor

10 Voorbeeld: The Broads Trefwoorden: Water Samen Regionaal Innovatie

11 Precies wat ook in Nederland in Beeldverhalen gebeurt Bijzonder: Ondernemers aan het stuur Oa: Dijk van Delta Parkstad Veluwe Friese Meren Jachthaven Toekomst Leisure Boulevard Volgende Fase GO

12 Punten voor agenda Leisure kans bij krimp DNA basis Zorg voor grotere koek Ondernemers aan het stuur Reisdoel ook bepaald door gasten En door overheden Advies cie Bakker Daar bij laten Dank


Download ppt "Leisure als motor voor gebiedsontwikkeling Hans Hillebrand Den Haag 1 november 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google