De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?. De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?. De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte."— Transcript van de presentatie:

1 Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?

2 De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte woordenschat (voorkeur voor korte zinnen) Concreet (werkelijkheid) Gevoelig voor: –Fantasie –Verhaalsvorm –Taalaanbod (sensitief) –Gebruik zintuigen Veld gestuurd Visueel heeft de voorkeur boven verbaal “Ik” gericht (egocentrisch)

3 Maar, een digitaal bord kan toch niet..? Bijdragen aan fantasie Bijdragen aan woordenschatontwikkeling Bijdragen aan ontdekken, proberen Voorzien in de behoefte bij: –Voelen, ruiken e.d. Daarbij is het bord al helemaal niet CONCREET!!

4 Het kan wel!

5 Hoe dan? Dat houden we nog een beetje geheim, maar een tipje van de sluier opgelicht: –Het is een digitale leeromgeving waar thematisch onderwijs aan opgehangen kan worden. –Verschillende werkvormen (van individu tot grote groep, met of zonder leerkracht) –Het thema “water” is uitgewerkt volgens dit concept, in samenwerking met de PABO Groenewoud Nijmegen (HAN)

6 Primaire didactische waarde is: Het digitale schoolbord heeft een meerwaarde in het basisonderwijs, waarbij rekening wordt gehouden met de verschillende leerbehoeften van het jonge kind.

7 Meer weten? Stuur een mail naar:


Download ppt "Een digitaal bord in groep 1-2 Hoe dan?. De eigenschappen van een kleuter: Kleuter leert door: –Ontdekken, proberen, veel herhalen –Imiteren Beperkte."

Verwante presentaties


Ads door Google