De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Nazorg “definitie” nazorg diensten die de leverancier blijft verlenen nadat de klant apparatuur of programmatuur heeft gekocht nazorg Betreft bijdragen.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Nazorg “definitie” nazorg diensten die de leverancier blijft verlenen nadat de klant apparatuur of programmatuur heeft gekocht nazorg Betreft bijdragen."— Transcript van de presentatie:

1 Nazorg “definitie” nazorg diensten die de leverancier blijft verlenen nadat de klant apparatuur of programmatuur heeft gekocht nazorg Betreft bijdragen van Nederland aan een projekt nadat de formele Nederlandse betrokkenheid bij dat projekt reeds beëindigd is, ten einde een goede afbouw of voortgang van dat projekt mogelijk te maken nazorg Als na een sanering nog restverontreinigingen in de bodem zijn achtergebleven zijn nazorgmaatregelen noodzakelijk. nazorg lichamelijke, geestelijke en maatschappelijke nazorg nazorg De aandacht voor de opvang en begeleiding van slachtoffers en de begeleiding en opvolging van daders.

2 Nazorg – Voorbereiding Nazorg voor eerste hulp verleners Als er nazorg plaats vindt, dan moet er ook een voorbereiding hebben plaats gevonden? Voorbereiding: - vertel je hulpverleners wat ze bij een evenement kunnen verwachten. - eerstehulpverleners die deelnemen aan bijvoorbeeld een burgerinitiatief als AED alert moeten ook voorbereiding krijgen.

3 Waarom en waarvoor voorbereiding? Om je mentaal en fysiek voor te bereiden op je taak als hulpverlener. Denk hierbij aan: – Wat heb ik aan hulpmiddelen (uitrusting) nodig; – Communicatiemiddelen; – Overdekte hulppost bij buitenactiviteiten waar opvang en hulpverlening kan plaats vinden; – Hoe druk is het, hoeveel drukte kan ik verwachten; – Administratie en registratie.

4 Nazorg Voor de hulpverlener Voor omstanders Voor familie en dierbaren – Direct na de hulpverlening – Een herhalingsconsult na 4-6 weken, bij voorkeur niet telefonisch Opgelet!: de opmerking: “als je over een paar weken ergens last van hebt, neem dan contact met ons op” werkt niet!! – Zonodig doorverwijzing naar professionele hulp.

5 nazorg Uiteraard na evenementen en geplande inzet van de hulpverlener. Maar ook na een onverwachte hulpverlening als je bijvoorbeeld een verkeersongeluk ziet gebeuren en hulp verleent.

6 nazorg Het is goed om na elke inzet bij een evenement de hulpverleners na afloop te spreken, ook als er (schijnbaar) niets “heftigs”is gebeurd. Dit kan indvidueel maar ook in groepsverband. de vereniging moet zich hiervan bewust worden om dit telkens te doen. Voorstel: zorg dat bij elk evenement een administratie plaats vindt van de inzet en gebeurtenissen. Het noteren van datum, tijdstip, naam slachtoffer en soort incident is voldoende.

7 Nazorg: “door wie?” Een vertrouwenspersoon van de vereniging die bij alle leden bekend is. Bij iemand waar je je verhaal aan kwijt kan. - valkuil: die iemand kan mogelijk de situatie onvoldoende beoordelen en doorverwijzing naar professionele hulp kan dan vergeten worden. - valkuil: die iemand kan zelf last krijgen van hetgene hem of haar wordt verteld.

8 discussie Wel nazorg Na elk evenement gesprek Door vertrouwenspersoon Verplichte voorbereiding op inzet Wel adminsitratie en registratie bij een evenement Geen nazorg Vrijwillig en willekeurig “Maakt niets uit, als ik maar mijn hart kan luchten” Geen voorbereiding, “ik zie het wel als ik dienst heb” Te veel werk!!

9 Vragen? Nazorg???


Download ppt "Nazorg “definitie” nazorg diensten die de leverancier blijft verlenen nadat de klant apparatuur of programmatuur heeft gekocht nazorg Betreft bijdragen."

Verwante presentaties


Ads door Google