De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kantoren vol Energie 28-11-2014 Erik de Jonge. Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking,

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kantoren vol Energie 28-11-2014 Erik de Jonge. Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking,"— Transcript van de presentatie:

1 Kantoren vol Energie 28-11-2014 Erik de Jonge

2 Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 2

3 Erik de Jonge ANWB-groep HulpverleningRetailMedia

4 Erik de Jonge ANWB-Reizen Overige dochters ANWB-Dochters

5 Erik de Jonge ANWB-groep Hoofdkantoor 51.800 m2 vvo Meldkamer Assen Ypenburg WW Utrecht Opleidingen 80 Winkels (groei naar 100) 20 WW-stations 13 Logicx-vestigingen 6 Reizendochters Unigarant Test- en Trainingscentrum Lelystad 5

6 Erik de Jonge Leuke weetjes ANWB is opgericht in 1883, bestaat dus 131 jaar Aantal leden: 3.940.000 Aantal medewerkers ANWB Groep: 4.830 Aantal hulpverleningen WW: 1.130.000 Aantal bezoekers ANWB.nl: 117.000.000 Aantal pagina’s informatie ANWB.nl: 144.000 ANWB.nl is 29 van alle NL sites Aantal winkelbezoeken: 10.600.000 Aantal transacties winkels: 2.300.000 Aantal contacten Contact Center-in/outbound: 1.900.000 Omzet: € 974 miljoen Resultaat 2013: € 20,9 miljoen, ROS: 2,1%

7 Erik de Jonge Missie ANWB De ANWB maakt het voor iedereen mogelijk in vrijheid en met plezier onderweg te zijn 7 4 behoeften Ik ben (dagelijks) onderweg Ik wil eropuit Ik wil op vakantie Ik wil/heb een vervoermiddel 4 thema’s Mobiliteit Hulpverlening voor jou Verkeersveilig- heid Vrije tijd

8 Erik de Jonge Ambitie 20I20+ 8 1ANWB Samen denken en doen Leden Centraal Integrale ledenstrategie Win voor de maatschappij Win voor de leden Win voor de ANWB Maatschappelijk relevant

9 Erik de Jonge Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 9

10 Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor 10

11 Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor - leegstand 11

12 Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor - leegstand 12 April 2012 Via reguliere makelaar zoekopdracht voor 10.000 m2 Januari 2013 Stratgisch marktonderzoek JLL Prioriteitsstelling: 1.Verhuur als kantoorruimte 2.Herbestemming 3.Sale & Leaseback 2013-2014 Upgrade naar ambitie 20I20+ Verandering topstructuur Reorganisaties ANWB Februari 2014 Vaststelling directie Business development obv samenwerking start-ups Ontwikkeling ‘Dynamisch hart’ Uitbreiding naar Campus ANWB Van 1 gebouw met 1 gebruiker naar 1 gebouw met meerdere gebruikers Bedrijven rond strategische thema is USP Flexibiliteit in faciliteiten

13 Erik de Jonge ANWB Hoofdkantoor - leegstand 13 3 Potentiële huurders: Identiteit gebouw Haagse Bodem: functie gebouw in omgeving KvE: Ambitie gebouw Actieve markt- benadering mbv een Marketingplan voor gebouw. Vaststellen ambitie Wat wil ANWB uitstralen Brainstorm directie gebruik hoofdkantoor Interview stakeholders Concrete acties nu Samenwerking start-ups Verhuur aan bedrijven die samenwerken met ANWB Begin realisatie ‘Dynamisch Hart’ Start vaststelling strategie toekomst vastgoed. Stip op de horizon Welke tussenstappen passen daarin

14 Erik de Jonge Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 14

15 Erik de Jonge Ontwikkelingen ANWB ANWB is een vereniging, het lid staat centraal. Dat wordt benadrukt in een integrale ledenstrategie Eropuit gaan en onderweg zijn menselijk basisbehoeften. ANWB maakt het voor iedereen mogelijk in vrijheid en met plezier onderweg te zijn (missie) Om ook in de toekomst een relevante speler te zijn moeten we transformeren naar de beste en grootste dienstverlener op het gebied van mobiliteit 15

16 Erik de Jonge Kernwaarden huisvesting MVO Imago: Mobiliteit, Deskundigheid, Informatie, Eerlijk Transparant/Aantrekkelijk/Uitnodigend voor medewers/leden/relaties Flexibiliteit Samenwerking Gastvrijheid 16

17 Erik de Jonge Randvoorwaarden De business units moeten meer integreren en samenwerken om de gezamenlijke doelen te bereiken De kernwaarden van ANWB blijven behouden en worden zelfs verstrekt. –Helpen + –Maatschappelijk relevant (Maatschappelijk jaarverslag 2013: veilig, sociaal, duurzaam); –Betrouwbaar en deskundig (bijv Wegenwacht); –Klantvriendelijk (Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2014) ANWB is en blijft een A-merk Reeds gestarte initiatieven omtrent Huisvesting gaan door en worden onderdeel van eindresultaat –Gebouw en gebied Hoofdkantoor worden deel van de oplossing –Hospitality en gastvrijheid gaan helpen bij verankeren bedrijfscultuur –Bestaande huisvesting wordt getransformeerd tot het dynamisch hart van alle potentiele functies in het pand 17

18 Erik de Jonge 18 Mensen gaan praten met elkaar en over de ANWB. Dat is de wat er moet gebeuren

19 Erik de Jonge Ambities Vanuit de ANWB missie ontwerpen, realiseren en onderhouden van een passende huisvesting op het hoofdkantoor voor 1.900 medewerkers op basis van de volgende ambities: 1.Een energieneutrale ‘ANWB campus’ voor medewerkers, leden en partners. 2.Toegankelijk & betekenisvol voor leden 3.Toegankelijk voor strategische nieuwe business partners 4.Versterken van business 5.Versterken identiteit 19

20 Erik de Jonge 20 Een rijke en veelkleurig omgeving, waar de afdelingen van onze organisatie zich in kunnen herkennen. Daar werk je elke dag met plezier

21 Erik de Jonge 21 De ANWB staat voor samenwerken en netwerken

22 Erik de Jonge Huisvesting krijgt toegevoegde waarde Stimuleren en ontmoeten. De op de locatie aanwezige business units krijgen een omgeving waar ze elkaar ontmoeten en samenwerken ANWB werkt samen op de strategische thema’s met strategische partners Locatie als kenniscentrum Binnen dit kenniscentrum een speciaal onderdeel ter beschikking stellen aan opkomende bedrijven, als incubator gerelateerd aan de ANWB Huisvesting aanbieden voor partners in de procesketen. Openstellen voor leden en derden van de campus van bijvoorbeeld vergaderfaciliteiten en een continue interactie met de (potentiele) leden. Gebouw en medewerkers zijn zelf het voorbeeld van de mobiliteitsmissie van de ANWB: “practice what you preach” 22 Huisvesting moet op flexibele manier de business ondersteunen

23 Erik de Jonge 23 De ANWB is toegankelijk voor onze mensen, leden, partners en bezoekers. Iedereen is onderweg, maar doordat ze bij de ANWB goed ontvangen worden en eventueel ook kunnen werken bieden we ze een plek waar ze graag willen zijn.

24 Erik de Jonge Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking, co-produktie, win-win voor vervolg 24

25 Erik de Jonge Vervolg Weet niet waar het uiteindelijk naar toe gaat. Weet wel dat omgaan met gebouwen anders moet en wil vanuit de ambities in gezamenlijkheid als partners de mogelijkheden onderzoeken. Ontwikkeling strategische visie vastgoed ANWB staat op de agenda van de directie. Vervolg naar verwachting begin Q2-2015. Deze visie moet gekoppeld worden aan (de ontwikkeling van) de business van de ANWB. De timing voor de stip op de horizon is nog niet duidelijk, maar maakt onderdeel uit van de agenda. Alle korte termijn stappen, moeten passen in de lange termijn visie. 25


Download ppt "Kantoren vol Energie 28-11-2014 Erik de Jonge. Agenda Introductie organisatie ANWB Stappen tot nu toe Status van en kaders voor de vraag Visie op samenwerking,"

Verwante presentaties


Ads door Google