De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Uitdagingen in de 21-ste eeuw  Kennis verandert snel  Hebben van kennis -> toegang tot kennis  ‘Mee kunnen’ met veranderingen  Groeien i.p.v. verbeteren.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Uitdagingen in de 21-ste eeuw  Kennis verandert snel  Hebben van kennis -> toegang tot kennis  ‘Mee kunnen’ met veranderingen  Groeien i.p.v. verbeteren."— Transcript van de presentatie:

1

2 Uitdagingen in de 21-ste eeuw  Kennis verandert snel  Hebben van kennis -> toegang tot kennis  ‘Mee kunnen’ met veranderingen  Groeien i.p.v. verbeteren  Dit vraagt om een ander soort werknemer  Flexibel, lerend  En om een andere werkomogeving  Betekensvolle leermomenten

3 Zelf eigenaar van je leerproces  Motivatie  ‘Just for you’  ‘Just in time’  ‘Altijd en overal’  Transfer of training

4 Hoe kun je zelf eigenaar worden? Zelfsturend leren – Eigen regie – Leerstrategieën – Zelfreflectie – Samenwerken leren – Werkreflectie Deze competenties versterken elkaar in onderlinge samenhang

5 E-skills & sociale interactie  Internet kunnen gebruiken  Effectief zoeken  Betrouwbaarheid inschatten  Contacten met anderen …  Aangaan  Onderhouden  Gebruiken

6 Niet altijd vanzelf Persoonlijkheidskenmerken? Self-efficacy – Specifieke positieve feedback Omgeving – Ondersteunend

7 ‘Social support’ Vanuit organisatie, leidinggevende  Richting: ‘We gaan die kant op!’  Ruimte: ‘Ga je gang!’  Ruggesteun: ‘We steunen je!’

8 Betekenisvolle leermomenten  Leeroplossing moet ruimte bieden aan:  Zelfsturend leren  Werkomgeving  Elke dag  Op de werkvloer  Geef ruimte aan informeel leren  Evalueren van interventies!

9 Wat betekent dit voor uw organisatie?  Richting kunnen aangeven:  waar gaan we naar toe, welke (grote) veranderingen staan ons te wachten?  Ruimte kunnen geven:  medewerkers mogen op verschillende manieren en momenten werken aan hun ontwikkeling, ondersteund met middelen.  Ruggesteun kunnen geven:  medewerkers worden op elk niveau in de organisatie ondersteund bij hun ontwikkeling, maar ook bij de versterking van hun zelfsturendheid

10 Geen blauwdruk maar vragen 1.Wat is je visie/missie/strategie als bedrijf? 2.Willen we groeien of verbeteren? 3.Ben je een aantrekkelijke werkgever? 4. Hoeveel ruimte kunnen/willen wij geven aan medewerkers? 5.Wat voor ruggesteun bieden wij? 6.Bij wie ligt de regie?

11 Stelling 1 De ontwikkeling van medewerkers staat hoog op de agenda van het management

12 Stelling 2 Ons bedrijf heeft een (geschoolde) persoon / afdeling die als taak heeft ontwikkeling van medewerkers te stimuleren, organiseren en evalueren

13 Vraag voor uw buurman Wat doen jullie al om ontwikkeling van medewerkers gestructureerd en in samenhang aan te pakken?


Download ppt "Uitdagingen in de 21-ste eeuw  Kennis verandert snel  Hebben van kennis -> toegang tot kennis  ‘Mee kunnen’ met veranderingen  Groeien i.p.v. verbeteren."

Verwante presentaties


Ads door Google