De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015."— Transcript van de presentatie:

1 Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015

2 1.Historiek 2.Concept, visie en doel 3.Realisaties 4.Kritische succesfactoren VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning

3 1. Historiek MENTORINGPROJECT voor vluchtelingen en anderstalige nieuwkomers OO Coaching en diversiteit 2009-10 2010-11 2011-12 2012-13 2013-14 VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning Strategisch Plan UGent 2012

4 VU Amsterdam 2 december 2015 Academische leerinhoud Kritische reflectie Civic learningWederkerigheid Reële maatschappelijke noden Maatschappelijk engagement 2. Concept Community Service Learning

5 VISIE Maatschappelijk engagement maakt deel uit van het academisch onderwijs Niet enkel onderwijs over samenleving, maar onderwijs VOOR en IN SAMENWERKING MET de samenleving In functie van KENNISDELING en WEDERKERIGHEID DOEL Studenten stimuleren om verantwoordelijkheid op te nemen in een diverse en steeds veranderende samenleving Community Service Learning

6 4. Realisaties pilootfase (2013-2015) 1.(nieuw) universiteitsbreed keuzevak ‘Coaching en diversiteit’ 2.Identificatie goede praktijkvoorbeelden 3.Online CSL-tool voor lesgevers 4.Infopunt ‘Student&Engagement’ 5.Verankering ‘maatschappelijk engagement’ in onderwijsbeleid 6.Visietekst VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning

7 5. Kritische succesfactoren 1.Structurele verankering in beleid 2.Ondersteuning aan de basis 3.Middelen 4.Netwerking en communicatie VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning

8 Kritische succesfactor 1: Structurele verankering in beleid VU Amsterdam 2 december 2015 Beleid Missie Strategisch plan Onderwijs- competentiemodel Instellings -review Diversiteitsbeleid Duurzaamheids- beleid Community Service Learning

9 Kritische succesfactor 2: Ondersteuning aan de basis -Online tool voor lesgevers -Lerend Netwerk VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning

10 Kritische succesfactor 3: Middelen - Financieel -Tijd en ruimte VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning

11 Kritische succesfactor 4: netwerking en communicatie 1.Event mei 2014 2.Website 3.Sociale media 4.UGent magazine 5.Stuurgroep 6.Europe Engage VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning

12 Situering Erasmus+ (KA2) ‘strategic partnership’ Partners: 12 Europese universiteiten Coördinatie: Universidad autonoma de Madrid Periode: 09/2014-08/2017 Situering Erasmus+ (KA2) ‘strategic partnership’ Partners: 12 Europese universiteiten Coördinatie: Universidad autonoma de Madrid Periode: 09/2014-08/2017 EUROPE ENGAGE Doelstelling Netwerking: Europees Netwerk CSL gericht op expertisedeling Promotie: sensibiliseren EU-universiteiten Institutionaliseren: richtlijnen beleid, handvaten en tools ontwikkelen Doelstelling Netwerking: Europees Netwerk CSL gericht op expertisedeling Promotie: sensibiliseren EU-universiteiten Institutionaliseren: richtlijnen beleid, handvaten en tools ontwikkelen VU Amsterdam 2 december 2015 Community Service Learning

13 Info & contact VU Amsterdam 2 december 2015 www.ugent.be/communityservicelearning Guillaume Tuytschaever – projectmedewerker Guillaume.Tuytschaever@UGent.be T +32 (0)9 264 98 23 Katrien De Bruyn – projectleider K.DeBruyn@UGent.be T +32 (0)9 264 98 22 Community Service Learning


Download ppt "Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015."

Verwante presentaties


Ads door Google