Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFloris Bosman Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
Communicatieplan Vzw Pianofabriek
2
Deelwerkingen Pianofabriek Kunstenwerkplaats Femimain Opleiding assistent licht & geluid Citylab Gemeenschapscentrum Kinderwerking horeca-come a casa, projecten, exporuimte…
3
Doelgroepen per deelwerking Deelwerking1 e prioriteit2 e prioriteit3 e prioriteit KWPprofessionalsartiestengod en klein pierke Femimainverkooppuntenkansengroepenparticuliere kopers Opleiding ass L&Gwerkzoekendenwerkgevers, sector podiumtechnieken algemeen Citylabmensen met migratieachtergrond nieuw talent en informele stedelijke netwerken programmatoren en andere sleutelfiguren van de reguliere sector GCgebruikers van Pianofabriek Inwoners van Sint- Gillis jongeren Kidskinderen uit de buurtkinderen uit Brusselfamilies
4
Boodschap per deelwerking Deelwerking1 e prioriteit2 e prioriteit3 e prioriteit KWPinformatie over artiesten delen, ontwikkeling, mogelijkheid om try-outs/voorstellingen te zien niks aan toe te voegen, maar dit informulier wil graag een tweede boodschap - Femimainhandmade Fair Trade by Women from Morocco (commercieel) Tewerkstelling van kansengroepen hier en in het zuiden/ versterken van de soio-economische positie v project van de pianofabriek Opleiding ass L&Gwij organiseren opleidingen podiumtechnieken voor werkzoekenden wil je podiumtechnicus worden ? Pianofabriek is the place to be ook voor anderstaligen Citylabsolidariteit in superdiversiteitonvoorwaardelijk (jongeren/nieuw/struikgewas) kritisch (niet neutraal)/verzet/resistance GCOpen huis voor de gemeenschap (van Sint-Gillis) Open huis waar creativiteit een groeiplaats heeft Kwalitatieve programmatie die discipline overschrijdend is voor zowel amateurs als professionals Kidsaanbod kinderateliersaanbod pianofabriek-
5
Secundaire boodschap per deelwerking DeelwerkingSecundaire boodschap KWPGeen FemimainGeen Opleiding ass L&GGeen CitylabSolidariteit / onvoorwaardelijkheid en kritisch verzet moeten geduid worden ( ons handelsmerk) Communiceren vanuit de pianofabriek als geheel (minder aandacht voor de deelwerkingen) (website) GCAandacht voor Urban Arts/hiphop, jongeren en jonge kunstenaars uit St-Gillis, aandacht voor diversiteit (disciplines, achtergrond, geloof, gender,...), open plek voor nieuwe (economische) ideeën KidsGeen
6
Overlap doelgroepen Professionals Sleutelfiguren reguliere sector programmatoren Artiesten Werkgevers sector podiumkunsten mensen met migratieachtergrond Inwoners Sint-Gillis Nieuw talent Artiesten Inwoners van Sint- Gillis werkzoekendenjongeren
7
Overlap doelgroepen Pianofabriek Communicatie over items die oorsprong of resultaat hebben in PF KWPCitylabGC + Kids Femimain: Commercieel profiel Femimain: Verkoopspunt Display
8
Trends boodschappen deelwerkingen kansengroepen Ondersteunen + begeleiding Kwalitatief & divers resultaat = * toonmomenten * product * productie
9
Trends boodschappen deelwerkingen Ondersteunen kansengroepen kunstenaars jongeren kinderen St-Gillis Ambacht (vrouwen) ontluikend talent werkzoekenden
10
Trends boodschappen deelwerkingen Helpen en ondersteunen project Residenties Ondersteuning ontwikkeling Admin project System_D Urban Summer Lab HipHopArtsCentre kinderateliers Ambacht ateliers Opsporen talent via calls, informele netwerken, aanvragen… Kunstproject Opleiding NT2
11
Kanalen: trends gebruik 1. Mondelinge communicatie Persoonlijk contact 2. FacebookVimeo, Youtube…Andere sociale media 3. WebsiteDrukwerk Direct mailing: E-mail én fysieke uitnodiging
12
Kanalen: trends belang 1. Website 2. Drukwerk 3. Sociale media
13
Communicatiedoelen deelwerkingen aandacht trekken informeren overtuigen en werven onderhouden + Archief (website = info beschikbaar)
14
Conclusies Alle deelwerkingen Gebruiken onthaal Willen grafische vormgevers (poule) gebruikers Alle, uitz. KWP Technisch platform & ondersteuning Promotie Informeren over activiteiten Adressenbeheer Gemeenschappelijke distributie
15
Conclusies Website = bindmiddel, maar Aparte branding deelwerkingen Wat met gelijke doelgroepen Wat met gelijke kanalen
16
Keuzes RvB: 1) huisstijl a)onafhankelijke huisstijl per deelwerking (House of Brands) b)aaneensluitende huisstijlen met eigen identiteit deelwerking, maar eenzelfde branding-identiteit/stijl (Endorsement) c)bestaande huisstijl bewaard (sub- brand)
17
Keuzes RvB: 2) website a)Elke deelwerking ontwikkelen eigen website b)bestaande website aanpassen + deelwerkingen eigen website c)Deelwebsites deelwerkingen blijven bestaan binnen een geheel van de overkoepelende PF website. (Samen website herwerken) d)Afh. Antwoord a-c => indien geen overkoepelende website => GC PF enkel nog Drupal website CCB? e)PF blijft bij Vertige of andere ontwikkelaar
18
Keuzes RvB: 3) mobiele website a)Afh. Antwoord 2) a-c => PF maakt bestaande website mobiel bruikbaar of GC PF maakt website mobiel bruikbaar
19
Keuzes RvB: 4) actieplan communicatie a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring voor a)Communicatieactieplan PF b)Communicatieactieplan enkel GC PF
20
Keuzes RvB: 5) gebruikersonderzoek a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring om budget te voorzien voor onderzoek van a)Gebruikers + websitebezoekers PF b)Gebruikers + websitebezoekers GC PF Resultaten => Bijsturing actieplan + begeleiding
21
Keuzes RvB: 6) eerste prioriteiten a)Afh. Antwoord 1) & 2) goedkeuring communicatie prioriteiten: of PF of GC PF nieuwe en sociale media (Facebook, video, audio….) + communicatievormen worden uitgediept (eigen youtube, soundcloud, facebook adds kopen, radio podcast, radio maken, webcasting onderzoeken…)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.