Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJelle Petrus Dekker Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Facebook
2
Opgericht in 2004 Gebruik van persoonlijke gegevens door bedrijven Zonder toestemming gebruikers Profielpagina Persoonlijke gegevens openbaar Delen met vrienden of wereld
3
Facebook Waarom persoonlijke gegevens? Nood om gezien te worden Creëren van een identiteit Reclame persoonlijker verspreiden Gebruikers kunnen: Vrienden vinden Eventueel relaties uitbouwen
4
Reclame Waarom? Site is gratis Inkomsten uit advertenties Adverteerders hebben sociale netwerksites nodig Veel data Gehaald uit: Profielen Acties van gebruikers Relaties tussen gebruikers Applicaties
5
Gepersonaliseerde reclame Gegevens van bezoekers Toevoegen aan de boodschap Reactie website Individuele persoon Besluit: info verzamelen over gebruikers
6
Brand engagement Processen Aspect van persoonlijke interesse Fysieke kenmerken van het productSituationeel aspect
7
Facebook Platvorm van applicaties Informatie over Facebookgebruikers Gebruikersprofielen Gedragingen van de leden De gedeelde info goedkeuren
8
Privacy Regulation Theorie Definitie “Het is een dynamisch en alomtegenwoordig proces van verandering en optimalisatie, waarbij men de grenzen naar zijn persoonsgegevens in een bepaalde situatie openzet of afsluit.”
9
Isolation and crowding Isolation Laag niveau van interactiviteit Crowding Hoog niveau gevoel van aanval op privacy
10
Bezorgdheid Controle uit handen Rapper gegevens uitwisselen met privébedrijven
11
Bibliografie Van den Broeck, E. (2011-2012). Een studie bij jongeren naar gepersonaliseerde reclame op sociale netwerksites [masterproef]. Universiteit Antwerpen, Communicatiewetenschappen- strategische communicatie.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.