Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCecilia Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 8 jaar geleden
1
EJP accountants & adviseurs Casebespreking: Consultancy rapport Groep 7 Dennis de Bruyn Jehan van Iersel Erwin van Helden
2
Briefing Algemene probleemstelling: Hoe kan EJP meer omzet behalen door middel van het verbreden van het klantenbestand. Uit ervaringen blijkt dat de doelgroep, jonge ondernemers, door bovenstaande activiteiten niet bereikt wordt Opdrachtomschrijving: EJP wil zich meer gaan richten op jonge ondernemers. Om een duidelijker beeld te krijgen van deze doelgroep vragen wij jullie om een profielschets te maken van de jonge ondernemers voortkomend uit deskresearch.
3
Deelvragen Hoe veel jonge ondernemers zijn er met meer dan 5 personeelsleden in Nederland? In de oriëntatiefase, welke factoren beïnvloeden het keuzegedrag volgens de literatuur? Op welke manier zoekt een jonge ondernemer naar een accountant en/of belastingadviseur (internet, bekenden, enz) Wanneer een jonge ondernemer zoekt via Google, welke zoekwoorden gebruiken zij dan (minimaal 10 zoekwoorden met aantal keer gezocht)? Welke behoeftes heeft een jonge ondernemer met betrekking tot een accountantskantoor? Bijvoorbeeld aantal contactmomenten, manier van contact, manier van documenten verstrekken en omvang van deze documenten. Wat zijn de trends m.b.t. jonge ondernemers gericht op belastingen en accountancy? Hoe is de output van vraag 4, 5 en 6 terug te zien op de website van EJP? Wat is jullie oordeel hierover?
4
1. Hoe veel jonge ondernemers zijn er met meer dan 5 personeelsleden in Nederland? Geen specifiek antwoord mogelijk Ondernemingen toegenomen met 5 % Ondernemers onder de leeftijd van 40 MKB: 63,7% ZZP: 58,8%
5
2. In de oriëntatiefase, welke factoren beïnvloeden het keuzegedrag volgens de literatuur? Van ‘informatief’ naar ‘probleemoplossend’ Invloed op het keuzegedrag krijgen in 7 stappen: 1. Overtuigen met gevoelens 2. Bezoekers nieuwsgierig maken 3. Het gevoel creëren dat ze iets winnen 4. Sprekend beeldmateriaal 5. Gebruik ankerpunten 6. Toon sociaal bewijs 7. Gebruik goede, relevante kleuren
6
3. Op welke manier zoekt een jonge ondernemer naar een accountant en/of belastingadviseur (internet, bekenden, enz) Gevraagd onder ondernemers. Accountant gevonden via andere ondernemers Eerste oriëntatie is internet, maar geeft geen gewenst resultaat slechte vergelijkingssites Gebrek aan betrouwbare informatie
7
4. Wanneer een jonge ondernemer zoekt via Google, welke zoekwoorden gebruiken zij dan (minimaal 10 zoekwoorden met aantal keer gezocht)?
8
5. Welke behoeftes heeft een jonge ondernemer met betrekking tot een accountantskantoor? Bijvoorbeeld aantal contactmomenten, manier van contact Achterhalen van drijfveren van de ondernemer Gebrek aan Ervaring & Kennis 89 % van de ondernemers een willen accountant als sparringspartner (onderzoek Leiden)
9
5. Welke behoeftes heeft een jonge ondernemer met betrekking tot een accountantskantoor? Bijvoorbeeld aantal contactmomenten, manier van contact De ideale contactbehoefte: 1. Neem regelmatig contact op (ook zonder facturering) 2. Wat is de betekenis van de cijfers (aandachtspunten onderneming) 3. Voorkom doorloop van contactpersonen 4. Vragen van de ondernemer op dezelfde dag beantwoorden 5. Transparantie in de facturering (prijzen)
10
6. Wat zijn de trends m.b.t. jonge ondernemers gericht op belastingen en accountancy? Branche en omgeving specifieke kennis en advies ontvangen Digitalisering 81% wil strategisch advies op lange termijn Sparringspartner Grootste behoefte aan fiscaal advies
11
7. Hoe is de output van vraag 4, 5 en 6 terug te zien op de website van EJP? Wat is jullie oordeel hierover? Betrokkenheid & frequent contact niet expliciet terug te vinden Algemene benadering Overzichtelijk maar oppervlakkig Trends: - Niet omgeving of branche specifiek - Digitalisering Positie op internet
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.