De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Probleemstelling Motivaction Onderzoek 2014 (publiek) 1.Zelfstandige Openbare Apotheek heeft Meerwaarde 2.Publiek (h)erkent deze meerwaarde (nog) niet.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Probleemstelling Motivaction Onderzoek 2014 (publiek) 1.Zelfstandige Openbare Apotheek heeft Meerwaarde 2.Publiek (h)erkent deze meerwaarde (nog) niet."— Transcript van de presentatie:

1 Probleemstelling Motivaction Onderzoek 2014 (publiek) 1.Zelfstandige Openbare Apotheek heeft Meerwaarde 2.Publiek (h)erkent deze meerwaarde (nog) niet 3.Mogelijk Brandingbeleid Zelfstandige Openbare Apotheek ontwikkelen 4.Preferentiebeleid en positie Apotheek vs Zorgverzekeraar

2 Resultaten Positionering Uitkomsten geven latente voordelen Zelfstandige apotheken aan Apotheek is nog low-interest Verschil onvoldoende bekend (Service Apotheek wordt niet herkend als zelfstandig) Zelfstandigheid = Onafhankelijkheid Nadelen zelfstandigheid betreft schaaleconomische vermoedens Verschil maken op differentiële voordelen én niet ingevulde algemene behoeften/manco’s Differentiatie publieksdoelgroepen

3 Communicatie Gedrevenheid en onafhankelijkheid belangrijkste communicatieboodschap naar het publiek Zelfstandigheid (onafhankelijkheid) zichtbaar maken! Onafhankelijk maar niet alleen! Zelfstandige, onafhankelijke apotheker als spil in het lokale zorgnetwerk Samen optrekken met huisartsen

4 Huisartsenonderzoek Voorkeur voor samenwerking met zelfstandige openbare apotheek Hygiëne factoren minder/niet onderscheidend Beïnvloeding patiënt bij apotheekkeuze/wissel(>50%) Persoonlijk contact Zorgverlenerschap apotheek Ondernemerschap, onafhankelijkheid, gedrevenheid en dienstverlening zijn (latent) onderscheidend voor zelfstandige apotheken


Download ppt "Probleemstelling Motivaction Onderzoek 2014 (publiek) 1.Zelfstandige Openbare Apotheek heeft Meerwaarde 2.Publiek (h)erkent deze meerwaarde (nog) niet."

Verwante presentaties


Ads door Google