Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKaren Maes Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Probleemstelling Motivaction Onderzoek 2014 (publiek) 1.Zelfstandige Openbare Apotheek heeft Meerwaarde 2.Publiek (h)erkent deze meerwaarde (nog) niet 3.Mogelijk Brandingbeleid Zelfstandige Openbare Apotheek ontwikkelen 4.Preferentiebeleid en positie Apotheek vs Zorgverzekeraar
2
Resultaten Positionering Uitkomsten geven latente voordelen Zelfstandige apotheken aan Apotheek is nog low-interest Verschil onvoldoende bekend (Service Apotheek wordt niet herkend als zelfstandig) Zelfstandigheid = Onafhankelijkheid Nadelen zelfstandigheid betreft schaaleconomische vermoedens Verschil maken op differentiële voordelen én niet ingevulde algemene behoeften/manco’s Differentiatie publieksdoelgroepen
3
Communicatie Gedrevenheid en onafhankelijkheid belangrijkste communicatieboodschap naar het publiek Zelfstandigheid (onafhankelijkheid) zichtbaar maken! Onafhankelijk maar niet alleen! Zelfstandige, onafhankelijke apotheker als spil in het lokale zorgnetwerk Samen optrekken met huisartsen
4
Huisartsenonderzoek Voorkeur voor samenwerking met zelfstandige openbare apotheek Hygiëne factoren minder/niet onderscheidend Beïnvloeding patiënt bij apotheekkeuze/wissel(>50%) Persoonlijk contact Zorgverlenerschap apotheek Ondernemerschap, onafhankelijkheid, gedrevenheid en dienstverlening zijn (latent) onderscheidend voor zelfstandige apotheken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.