De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop sponsoring Delft voor Elkaar

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop sponsoring Delft voor Elkaar"— Transcript van de presentatie:

1 Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Frank Wetters 23 september 2015

2

3 Theorie: Frank Wetters Praktijk: Paul Friskes Uw vragen
1. Programma Theorie: Frank Wetters Praktijk: Paul Friskes Uw vragen bijschrift foto 1 bijschrift foto 2 bijschrift foto 3

4 2. Doel Wat is sponsoring? Waar moet ik rekening mee houden?
Wat zijn de tendensen? De praktijk (Paul Friskes)

5 3. Begrippen (1) Sponsoring: bijdragen in middelen, diensten of in natura van bedrijven of instellingen; contractueel; tegenprestaties; wederzijds voordeel

6 4. Begrippen (2) Fondsen(werving): Donaties van particulieren, bedrijven, vermogensfondsen of instellingen; zonder specifieke tegenprestatie

7 5. Begrippen (3) Maatschappelijke sponsoring: Donaties van bedrijven, instellingen of organisaties òf samenwerking met bedrijven; zonder contract en met een beperkte tegenprestatie

8 6. Begrippen (4) Giften/schenkingen/donaties: middelen, diensten of ‘in natura’ ter beschikking stellen; zonder tegenprestatie

9 7. Trends in sponsoring Samenwerking en partnerships
Netwerk / contacten / gunfactor Afspraken op maat Creativiteit en beleving Inzet van mensen (diensten) In natura Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Crowd Funding en sociale media

10 8. Samenwerking en partnerships
Passende en interessante partners Reciprociteit! Binnen netwerk?

11 9. Uw capaciteit Wat heeft u eigenlijk in huis en te bieden?
Missie, activiteiten, medewerkers, locatie, kennis, diensten, communicatie/marketing(kanalen), netwerk, klanten/publiek

12 10. Match Visie, beleid, uitgangspunten Locatie, stad, regio
Product/dienst Zelfde doelgroep

13 11. Stappenplan sponsoring
Doelstelling Vraag en tegenprestatie bepalen Welke bedrijven en instellingen passen Organisatie inrichten Strategie, tactiek en middelen Tijdpad, uitvoering, follow-up en evaluatie

14 12. Doelstelling Financieel Imago / naamsbekendheid
Ideëel / (maatschappelijke) betrokkenheid Nieuwe relaties Events en projecten mogelijk maken

15 13. Vraag en tegenprestatie
Je eigen uniciteit bepalen Wat kun je bieden en wat vraag je terug? Bijvoorbeeld: zichtbaarheid, communicatiekanalen, kennis, vaardigheden, service, faciliteiten, contacten, events, projecten etc. Geld!

16 14. Welke bedrijven en instellingen passen?
Doelgroepen bepalen Samenwerking partners Match zoeken Contacten en netwerken in kaart brengen

17 15. Organisatie inrichten
Wie doet wat? Afdeling, commissie, vrijwilligers, éénpitter? Taken en verantwoordelijkheden bepalen Vastleggen

18 16. Strategie, tactiek en middelen
Wie, hoe en op welke manier benader ik mijn doelgroepen? Wie doet wat? Tone of voice bepalen en hoe wil mijn doelgroep aangesproken worden? Middelen: gesprekken, via-via (netwerken), folders, website, etc. (wat is mogelijk en passend?)

19 17. Tijdpad, uitvoering, follow-up en evaluatie
Bepaal je tijdpad Maak een uitvoeringsplan / lijst met activiteiten Verzorg een follow-up naar je match / doelgroep Evalueer voor een volgende keer

20 Succes! Frank Wetters tel


Download ppt "Workshop sponsoring Delft voor Elkaar"

Verwante presentaties


Ads door Google