Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTine Michiels Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Onafhankelijk Gefinancierd door de provincies, stadsprovincies, ministerie voor jeugdzorgPlus en landelijk werkende instellingen LJ&R en WSG Wet op de Jeugdzorg Vertrouwenspersoon Het AKJ en de vertrouwenspersoon
2
Informatie en advies * cliënt informeren over rechtspositie * cliënt informeren over mogelijkheden op welke wijze klachten kunnen worden besproken. Ondersteuning Overige taken Vertrouwenspersoon Voorlichting Signalering Wat kan een vertrouwenspersoon doen voor de cliënt
3
Telefonische Advies Dienst Groepsbezoek Intake (cliënt uitnodigen voor gesprek) Klacht/vraagbrief Gesprek instelling op verschillende niveaus Informatie, Advies en Ondersteuning….. Hoe doen we dat?
4
Wat zijn de ervaringen van cliënten Vragen en klachten over: 1.Bejegening (communicatie) 2. Rapportage 3. Besluitvorming
5
Onvoldoende aandacht voor de mening van de cliënt. Hulpverlener/onderzoeker wordt niet neutraal ervaren Onvoldoende informeren Oneigenlijk gebruik van de “positie” Niet nakomen van afspraken/beloften Bereikbaarheid Klachten bejegening
6
Raad voor de kinderbescherming “De onmogelijkheid” van het opnemen van wijzigingen, alleen toevoegen van eigen mening Bureau Jeugdzorg Knip en plakwerk Onvoldoende overleg Klachten rapportage
7
Ze nemen besluiten over mij en niet met mij…. Onvoldoende informatie over de uithuisplaatsing en voorwaarden thuisplaatsing Onduidelijkheid terugplaatsing Klachten over besluitvorming
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.