Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdBrigitta de Ridder Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
2
Beste klasgenootjes,vandaag doe ik mijn spreekbeurt over:
3
The London Eye
4
Hoe ik nu aan dit onderwerp kom? De reden is dat ik graag in een reuzenrad zit. Wat ik vandaag allemaal ga vertellen is als volgt:
5
Een beetje over het rad zelf en, de bouw
6
Een beetje over het rad zelf.
8
The London Eye is een reuzenrad in Londen (Engeland). Het rad staat op de zuidelijke oever van de Theems tegenover de parlementsgebouwen.
10
The Londen Eye word ook wel eens een wolkenkrabber genoemd. Bij de opening van het reuzenrad in 1999 was hij de grootste van de hele wereld. Maar spijtig genoeg werd hij door andere reuzenraden overtroffen met de hoogte. Momenteel bevindt zich het grootste rad in Singapore (China), de “Singapore Flyer”.
12
Deze is 165 meter hoog en heeft 28 cabines ter grootte van een stadsbus.
14
De Londen Eye is gebouwd ter gelegenheid van de millenniumwisseling in 2000 en wordt daarom ook wel eens het Millennium Wheel genoemd.
15
Een ritje in het Rad duurt ongeveer een half uurtje maar biedt je een prachtig uitzicht over Londen en het landschap daar om heen.
17
Op drukke zomerdagen trekt het rad zelfs meer dan 15.000 bezoekers en op jaarbasis ongeveer 3,5 miljoen bezoekers. Het brengt u ongeveer 50 meter boven de Big Ben.
19
Het rad gaat zo traag dat het voor het in en uit stappen niet moet worden stilgezet en draait per jaar 6000 keer rond.
20
De bouw
21
De Londen Eye zelf is 135 meter hoog, heeft een straal van 122 meter, is gemaakt van koolstofstaal, heeft een totaal gewicht van 330 ton en er hangen 32 gesloten capsules aan.
23
De capsule is gemaakt van staal, glas en aluminium en hebben een gescheiden airconditioning. Ze zijn 8 bij 4 meter groot en er is plaats voor 15 personen.
25
Het rad is geopend door Engelse minister-president Tony Blair op 31 december 1999,
27
maar voor het publiek ging het wegens technische problemen pas in maart 2000 open.
28
De attractie mag dan wel in Londen staan maar de fabricage heeft in vele delen in Europa plaatsgevonden.
29
De cabines werden gemaakt in Frankrijk door een specialist in skiliften. Het glaswerk voor de cabines komt echter uit Italië. Tsjechië nam de fabricage voor de 23 meter lange middenas en naaf voor zijn rekening. In Nederland werden de stalen poten gemaakt die 310 tonzwaar wogen.
30
Cabines Middenas + naaf Glaswerk Stalen poten
31
Hiermee eindigt mijn spreekbeurt en hopelijk heb ik allen kunnen boeien met mijn onderwerp.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.