Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAgnes Maes Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
22 september Tender POP Thomas Bossuyt & Maarten Andriessen
2
Aanpak Page 2 ESF – Stuurgroep 1 FASE 2 - 20 jun 2014
3
Aanpak Page 3 ESF – Stuurgroep 1 FASE 2 - 20 jun 2014
4
Page 4 WIE
5
Wie Page 5
6
Page 6 WAT Page 6
7
Page 7
8
Page 8 POP OP ZO ’ N GROTE SCHAAL IMPLEMENTEREN, ZORGT VOOR EENHEIDSWORST !
9
POP als evaluatie- instrument? Page 9
10
Project met 12 partners: Eenduidige visie? Page 10
11
Eén zelfde project voor zo’n diverse sector en doelgroep? Page 11
12
Externe partij POP’s afnemen? = weerstand ≠ implementatie Page 12
13
Page 13
14
WAT Ontwikkeling van een POP concept en bijhorende methodieken Ondersteuning bij implementatie POP aan alle SE organisaties: breed bereik van alle sectoren Begeleiden van doelgroepmedewerkers naar POP toe Opleidingen aan omkaderingsmedewerkers/begeleiders POP algemeen, open aanbod en in-house Specifiek rond bv. ASS (laatste sessie 26 okt) Coaching op de werkvloer van POP coaches Administratieve proces Page 14
15
Page 15 RESULTATEN
16
Page 16
17
Mooie ambities, maar de praktijk is allicht anders! Page 17
18
Project is ‘one shot’-benadering, Garandeert geen duurzame inbedding Page 18
19
Niet iedereen is allicht tevreden over de gekregen begeleiding Page 19
20
Eén draaiboek voor alle mogelijke gesprekken? Page 20
21
Hoe POP attractief en eenvoudig toelichten aan alle betrokkenen? Page 21
22
Page 22
23
RESULTATEN +/- 20% van de doelgroepmedewerkers heeft een eerste POP Meer dan 800 mensen bereikt met de opleidingen Grote algemene tevredenheid: tweede meting volgt Page 23
24
Draaiboek Page 24
25
Info op website 15/10: aankondiging op popindesocialeeconomie.bdo.be Page 25
26
Infofilm POP Page 26
27
Page 27
28
Page 28 CONCLUSIES / BELEID Page 28
29
Voornaamste uitdaging: POP gebruiken op pragmatische manier voor het doel waarvoor het ontwikkeld is Page 29
30
Voornaamste uitdaging: POP gebruiken voor het doel waarvoor het ontwikkeld is POP werd niet ontwikkeld als objectief assessment van iemand mogelijkheden of aandachtspunten, maar als (zelf-)reflectie instrument om na te denken over ontwikkelingsmogelijkheden en om hierin eigen keuzes te kunnen maken Wordt POP gehanteerd als evaluatie-instrument? Wordt POP gezien als een objectieve meting? Wordt POP gezien als een instrument waarbij iedereen met dezelfde standaard beoordeeld wordt? Is een POP mogelijk voor 100% van de doelgroep? Page 30
31
Voornaamste uitdaging: POP gebruiken op pragmatische manier Blijven communiceren om vragen over registratie & administratie op te vangen Transparantie wat betreft gebruik en wat er met de inhoud zal gebeuren Page 31
32
Page 32 Doelgroep- werknemer ESFPartnersVDAB Kabinet S.E. - organisaties Departement Koepel- organisaties
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.