Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJanne Dekker Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Economisch en Maatschappelijk toegevoegde waarde van gezondheid(szorg) en welzijn.
Kick off bijeenkomst Professionele Leergemeenschap, 2 september 2015
2
Welkom! Bijzonder moment Bijzondere groep
Samen kijken, samen ontdekken, samen nieuwe kennis ontwikkelen, samen kennis verspreiden, samen leren: Professionele LeerGemeenschap Faculteit Gezondheid, Gedrag en Maatschappij Faculteit Economie en Management Omgeving
3
Programma vandaag Klokken gelijk stellen: Richten & Richting zoeken 09.30u. Inleiding en kennismaking 10.15u. Ontwikkelingen Gezondheid, Welzijn, Economie, Maatschappij (in tijdlijn in kaart brengen waar we staan) 11.00u. Toekomst vanuit opbrengsten minisymposium met het werkveld (1 april) 11.50u. Pitches thema’s onderwijs/onderzoek 12.10u. Afspraken 12.15u. Lunch
4
Doelstelling In samenwerking antwoorden geven op vragen van het werkveld, zodat: economische- en maatschappelijk toegevoegde waardes van Gezondheid(szorg) en Welzijn meer inzichtelijk worden in samenwerking met het werkveld, een bijdrage geleverd wordt aan (nieuwe) kennisontwikkeling en kennisverspreiding (binnen en buiten de HAN) studenten FEM/FGGM: bewust zijn van economische/maatschappelijke waarde gezondheid(szorg) en welzijn en hun rol/verantwoordelijkheid hierbij nieuwe competenties ontwikkelen en zich beter voorbereiden op de toekomst
5
Samen ontwikkelen Aansluiten bij vragen werkveld
Facilitering/ondersteuning Faculteitsdirecties, met als inzet te komen tot COE Komend half jaar: 4 uur per week beschikbaar voor leden PLG Samen groeien in expertise, gebruikmakend van elkaars competenties, interesses en netwerk Verantwoording in december 2015 naar Faculteitsdirecties Tussentijds klankbord bij meeting in oktober en via eigen website
6
Professionele leergemeenschap & netwerk
Externe Omgeving: vragen en belangen Klankbord studenten/docenten (interne omgeving) Klankbord externe omgeving Professionele leergemeenschap docenten & onderzoekers Onderzoeks- groep 1: studenten/docenten Onderzoeks- groep 2: studenten/docenten Innovatie-ks- groep 2: studenten/docenten Innovatie- groep 1: studenten/docenten Onderzoeks- groep 1: studenten/docenten Innovatie- groep 3: studenten/docenten
7
Werkwijze tijdslijn Opdracht: samen ons verhaal inzichtelijk maken
Benoem verleden / heden / en toekomst(wens) van: jou ons (HAN/omgeving) de maatschappij Wat zijn belangrijke momenten/gebeurtenissen/mijlpalen, ontwikkelingen/trends, prikkels in de tijdslijn… die ons hier samenbrengen?
8
Werkwijze Worldcafé 4 rondes
iedere tafel één voorzitter (die blijft zitten). Andere deelnemers rouleren. als in een café, aftastend eerst en dan naar diepere gesprekken ronde 1: 10 minuten korte verkenning categoriën van vragen (vragen naar HAN/doen binnen HAN/ethische aspecten) ronde 2: 10 minuten Signaleren welke thema’s belangrijkste zijn ronde 3: 10 minuten Kiezen welk thema we mee zouden moeten starten (1 à 2 per tafel) ronde 4: 10 minuten Vaststellen welke acties als eerste ingezet moeten worden voor start van gekozen thema’s Tafelvoorzitter geeft pitch
9
hoe verder: Voornemens Statements
10
Zorg dat het leeft: zeg het voort!!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.