Download de presentatie
GepubliceerdMyriam de Lange Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Het motiveren van leerlingen in het VO
Leerlabbijeenkomst
2
Inspiratie via Twitter
3
Motivatie Datgene wat een individu tot bepaald gedrag drijft.
Extrinsieke motivatie Intrinsieke motivatie
4
Basisbehoeften Autonomie Competentie Relatie
5
Autonomie: ik kan het zelf
Geef leerlingen de regie over hun eigen leerproces door gebruik van een elo. “Door de sociaal elektronische leeromgeving leren leerlingen meer op hun eigen niveau. Ook leren ze geleidelijk de regie over hun leerproces te krijgen.”
6
Competentie: ik kan het
differentieer: sluit het onderwijs aan op het niveau van de leerling flipping the classroom
7
Relatie: ik hoor erbij Gebruik coöperatieve werkvormen: online mindmap
DMM draagt bij aan de betekenisvolle inzet van ICT in een sociaal constructivistische leeromgeving, waarbij zowel het leerrendement als het leerplezier wordt verhoogd.
8
Nu zelf! Todaysmeet.com
9
T-PACK model ICT INHOUD DIDACTIEK
10
10 manieren om te motiveren (Bakker & Mijland; Bors & Stevens; Pintrich & Schunk; Droog; Schuit, de Vrieze en Sleegers) Creëer veiligheid Wees enthousiast Geef leerlingen invloed Sluit aan bij de belevingswereld van leerlingen Stimuleer samenwerking Verwacht kwaliteit Geef positieve feedback Varieer in les vorm Differentieer Wees creatief
12
De opdracht Met welke 2 dingen ga je aan de slag? Met welke digitale toepassing ga je dat combineren? Experimenteer de komende twee maanden minimaal 1 les per week. Volgende bijeenkomst terugkoppeling van de resultaten.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.