De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

Verwante presentaties


Presentatie over: "Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs"— Transcript van de presentatie:

1 Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs
Home made cooking Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

2 Wie zijn wij ? Team Home made cooking Studenten marketing dag1
2 studieduo’s Catherine, Laura, Merel en Hanne Naamkeuze: Vers gemaakte producten

3 Wat is de opdracht ? Lemonade stand Producten kiezen en verkopen
Winst maken Campus Thomas More Geel

4 Wat dachten we in het begin ?
Geen moeilijke opdracht Datums kiezen Producten verkopen op onze datums Eerste idee: hamburgers Dat dit een vlotte opdracht zou worden

5 Waar maakten we fouten ? Opdracht iets te licht opgenomen
Slechte communicatie met facilitaire dienst  problemen met onze datums Daardoor problemen met producten

6 Welke producten ? Soep Snoepjes & Cookies Hamburgers
Gesmeerde pistolets, Chocomelk & Poffertjes

7 Waarom deze producten ? Aantrekkelijk voor de koper
Iets wat iedereen lust Keuzemogelijkheden Lekkere geur Verse producten Lekkere producten

8 Hoe verliepen onze verkopen ?

9 Verkoopdag1 Snoep en koekjes

10 De dag op voorhand Deeg koekjes maken Koekjes bakken
Snoepzakjes gemaakt Meer koekjes dan verwacht

11 De verkoop Kopers zelf actief moeten aanspreken
Per 2 rond geweest in agora en eetruimte Concurrentie andere groep  Prijzen verlaagt en promo’s aangeboden Enorm snel uitverkocht Veel winst gemaakt

12 Onze stand en verpakking
Stand aantrekkelijk met rode kleuren en accessoires Koekjes per 3 ingepakt met zakje en rood lint Snoepjes zelfde rood lint Uitstalling gemaakt

13 Verkoopdag2 Soep

14 De verkoop De dag ervoor Ouders hebben soep gemaakt De dag zelf
Zaterdag  cursisten CVO volwassenonderwijs Kopen sneller iets Helemaal uitverkocht

15 Onze fout Halsoverkop naar AVA gereden
Daardoor niet nagedacht over aantal  teveel en te duren bekers gekocht Teveel soep in 1 beker Geen winst gemaakt Oplossing Overige bekers terugbrengen  Inruil krijgen we tegoed bon

16 Verkoopdag3 Hamburgers

17 De verkoop De dag zelf ‘s morgens hamburgers aangekocht
Ouders hebben ajuin gesneden Pistolets gaan halen bij bakker  sponser bakkerij Verlooy Verkoop zelf liep zeer vlot Waren redelijk snel uitverkocht

18 Onze fout Teveel hamburgs in verhouding met pistolets 10 hamburgers apart verkocht voor mindere prijs Geen back-up plan voorzien voor slecht weer  Geluk gehad met het weer

19 verkoopdag4 hamburgers

20 De verkoop Niet kunnen doorgaan wegens te slecht weer  gevaarlijk voor de frietketels buiten Wel naar school gebeld voor back-up plan Niemand kon helpen  Niemand had tentje  Mochten de keuken niet gebruiken  Geen afgedekte plaats om te bakken

21 Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk
verkoopdag5 Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk

22 De Verkoop De dag op voorhand:
Snel beslist wat we gingen doen  door weersomstandigheden Naar de winkel gereden De dag zelf: Pistolets gesmeerd Poffertjes gebakken Chocomelk opgewarmd Pistolets & chocomelk gingen goed, poffertjes helemaal niet

23 Extra inspanningen ? Onze stand mooi aangekleed
Aantrekkelijke kleuren gebruikt Accessoires gebruikt (schotels voor koekjes en snoep) Affiches opgehangen in agora Weebly-pagina Facebookpagina opgestart

24 Concurrentie ? Actief verkopen  rondgaan in agora, niet achter stand gebleven Prijzen verlaagd  Om onze laatste producten kwijt te raken Promo’s

25 Andere manier gebruikt voor zaterdagen ?
Geen andere methode gebruikt Zaterdag verkopen om de verloren andere dagen te compenseren.

26 Budget/winst

27 Hoe verliep de samenwerking ?
Samenwerking verliep goed Positief beeld van mekaar Veel overlegd en afgesproken Iedereen had wel eigen mening  Uit gekomen op leuke/goede ideeën Iedereen had evenveel inbreng

28 Wat hadden we anders kunnen doen ?
Meer persoonlijke overleg met facilitaire dienst Betere voorbereidingen  i.v.m. slecht weer (back-up plan) Producten nemen die efficiënter geweest waren

29 Wat doen met winst ? Wij schenken onze winst toe aan de Vlaamse liga tegen kanker.

30 Bedankt voor uw aandacht.


Download ppt "Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs"

Verwante presentaties


Ads door Google