De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

En nu meters maken bij de werkgever in huis!

Verwante presentaties


Presentatie over: "En nu meters maken bij de werkgever in huis!"— Transcript van de presentatie:

1 En nu meters maken bij de werkgever in huis!
Congres Cedris, social enterprise en SBCM En nu meters maken bij de werkgever in huis! Workshop Overnemen van werkprocessen 11 juni 2015

2 Thema’s in deze workshop
Meer doen met minder Volume ontwikkeling in de P-wet Waarde creatie voor werkgevers Individueel, HRM diensten of businesspartner Werken aan duurzame werkgelegenheid Aansprekende voorbeelden En (n)u

3 Definitie Bij overname van werkprocessen neemt de opdrachtnemer voor eigen rekening en risico geheel of gedeeltelijk een werkproces over van de opdrachtgever. In de praktijk gaat het om werkprocessen uit het primair proces of om ondersteunende processen

4 Onderscheid groepsdeta / overnemen werkprocessen
Hoogte van de toegevoegde waarde? Wie is verantwoordelijk voor de productiviteit? Wat vormt de basis voor de facturering? Waar ligt welk ondernemersrisico?

5 Meer doen met minder Doelgroep P-wet neemt toe Middelen nemen af
Infrastructuur van reguliere werkgevers nodig als basis van nieuw verdienmodel Balans verschuift van subsidie naar toegevoegde waarde Groepsgewijze aanpakken populair Onderlinge dynamiek Kosten efficiënt

6 Volume ontwikkeling doelgroep Participatiewet
Nu al kandidaten in het doelgroepen register!

7 Gebundeld re-integratiebudget

8 Waardecreatie voor werkgevers: waar hebben werkgevers behoefte aan?
De werkgever: nieuwe probleemeigenaar, klant of partner?

9 Balance board waarde creatie met de Participatiewet

10 Portfolio van diensten
Waar hebben werkgevers behoefte aan? Individueel: bemiddeling en begeleiding Groepsgewijs/HRM diensten: Groepsdetachering Flexpools Producten en diensten; business partner Outsourcen; facilitair, productie uitbesteden Insourcen: intern processen overnemen Joint ventures

11 Flexibiliseren en verduurzamen
Is dat combineerbaar? Welke waarde kunnen we hiermee creëren?

12 De waardediagonaal 1 Jobber Om en verpakken 6 Partner Groepsdeta 11
product relatie Kernproduct Verbreed Pakket van producten Totaal pakket Geen 1 Jobber Om en verpakken Korte termijn 6 Partner Groepsdeta Lange 11 Business partner Overnemen werkprocessen Levens- duur 16 VGA

13 Aansprekende voorbeelden

14 Welke waarde wordt er gerealiseerd?
Focus op kernproces; Paccar, VDL Realiseren flex schillen om vaste kern MBO-ers; Gazelle Reshoring tegen internationale markteisen; 30% lager als NL tarieven: VDL Reduceren interne logistieke kosten; Senzora Aparte lijnen voor standaard en specials; Diverse Val projecten

15 Overnemen van werk processen als product
Het gaat om een ondernemingsactiviteit Welke keuzes vraagt het van de aanbieder? Wat bepaalt het succes van dit product bij opdrachtgevers?

16 Overnemen werkprocessen als primair proces
Strategie: De keus voor dit product M&A: Werven van opdrachten Voor Bereiding van de overname Uitvoering + nazorg: Realisatie en mee groeien Voor langere tijd, investment business, marketing strategie, multi disciplinair werken, stuksprijs of uurtarief, normtijden, vakmanschap, oplijnen van de groep, contracten, …

17 Welke keuzes? Wie van u biedt OvW aan als product of dienst?
Wat vraagt het van uw bedrijf om dit product goed neer te zetten? Welke maatregelen genomen?

18 Succesfactoren Welke eisen stellen opdrachtgevers aan de aanbieders van OvW? Wat zijn voor hen de kritische succesfactoren?

19 Kritische succesfactoren:
M&A: Werven van opdrachten Kritische succesfactoren: Het vertrouwen van de werkgever Op een bedrijfsmatige manier (mee)denken Bewust van risico’s voor de werkgever; proactief inzetten De meerwaarde voor de klant en eigen bedrijf zo concreet mogelijk maken Aantonen dat je als opdrachtnemer in staat bent de klus te klaren Wat zijn jullie ervaringen, wat is jullie aanpak?

20 Ontwikkelen en behouden van vertrouwen: Volwaardig zakelijk partner
Voor Bereiding van de overname Ontwikkelen en behouden van vertrouwen: Volwaardig zakelijk partner Transparantie over en weer Samen plannen maken Draagvlak aan beide kanten Erkenning over en weer ingebrachte expertise heldere beschrijving van plannen Afspraken nakomen / voldoen aan prestatie afspraken Risico’s benoemen en oplossingen aandragen Periodiek evalueren; niet versloffen Wat is jullie top 3 uit dit rijtje?

21 Wat is het potentieel? Welke kansen zien jullie voor dit product in de komende jaren? Tips en suggesties voor collega’s Welke koppelingen zijn er mogelijk tussen social enterprises en dit product?

22 Call to action Wat ga je er mee doen?
Wat is je sfeerbericht bij het afsluiten van de workshop?


Download ppt "En nu meters maken bij de werkgever in huis!"

Verwante presentaties


Ads door Google