Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGeert Maas Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
(H)ECHT ARENDONK 1
2
Vanuit OCMW Arendonk - resultaten ouderenbehoefteonderzoek: opvallend hoog percentage ouderen dat zich eenzaam voelt Samenwerking tussen OCMW Arendonk, Vormingplus Kempen en Vonk3, Thomas More − Met de steun van Leader MarkAante Kempen (plattelandsontwikkeling) ONTSTAANSGESCHIEDENIS 2
3
Doelstelling: sociale cohesie vesterken, mensen het gevoel geven dat ze erbij horen − met specifieke aandacht voor kwetsbare, sociaal eenzame ouderen Doelgroep: iedereen kan meedoen Visie − Inclusief − Wederkerigheid, iedereen heeft wel iets te bieden, kan iets betekenen voor anderen − Positief verhaal HECHT ARENDONK 3
4
Potentiële deelnemers bereiken via verschillende kanalen: foldertje, website, jaarmarkt, sleutelfiguren, … Verkennend kennismakingsgesprek Groepsbijeenkomsten Kerngroep van professional en vrijwilligers: faciliterende rol Waarderende benadering, presentie, luisteren,… HECHT ARENDONK: HOE? 4
5
FOLDER 5
6
Zie ook www.hechtarendonk.bewww.hechtarendonk.be HECHT ARENDONK: FILMPJE 6
7
Met elkaar Individu – organisatie (MMC, WZC, CADO, Sociaal Huis, … ) Organisatie – organisatie (Talander, bibliotheek, Ziekenzorg, ….) KERN: VERBINDING STAAT CENTRAAL 7
8
“project” met steun tot eind 2014, initiatief loopt door vanuit sociaal huis te Arendonk Momenteel: 70-tal deelnemers Organische groei: ‘waar het voor staat’ geeft de richting aan Co-creëren: samen (H)echt Arendonk uitbouwen en vorm geven HECHT ARENDONK, DE TOEKOMST 8
9
Inspiratiegids ‘Oud en eenzaam? Een gids door de mythe’. Zie www.oudeneenzaam.bewww.oudeneenzaam.be DE ACHTERGROND 9
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.