Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKlaas van Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan
2
Doel regionalisering Omdat de Beroepspraktijkvorming een belangrijke rol heeft in het Competentie gericht opleiden Competentie gericht opleiden richt zich op het leren handelen van de student in authentieke praktijksituaties
3
Knelpunten verleden Onduidelijk wie verantwoordelijk is voor de aansturing van het leren op het leerbedrijf Communicatie onderwijs en beroepenveld is eenrichtingsverkeer
4
Toekomstvisie Onderwij s Student Leerbedrijf het beroep
5
Wens van de student Beeldvorming van het beroep Goede voorbereiding op BPV Begeleiding op een lijn Vanuit leerbedrijf Vanuit school “Collega” binnen het leerbedrijf
6
Wens van het leerbedrijf Leerbedrijf wil opleiden voor vakmanschap Student moet praktisch iets betekenen (‘extra handen’) Tijdsinvestering aan het onderwijs moet iets opleveren voor het bedrijf Beïnvloeden inhoud onderwijs
7
Wens van het onderwijs studieloopbaan van de student goed begeleiden Integraal onderdeel van onderwijs Samenwerking houdt opleiding “up to date” / praktijkgericht =Voorwaarden voor CGL
8
Communicatie BPV Onderwijs ↕ Student Studieloopbaanbegeleiding BPV- docent BPV- bureau
9
Communicatie BPV Student ↕ Leerbedrijf Voortgangsgesprekken Praktijkwerkboek BPV-gids
10
Communicatie BPV Onderwijs ↕ Leerbedrijf Studenten functioneren Onderwijs Relatiebeheer
11
Onze aanpak ! 3x per schooljaar bezoeken Werkgeversavonden in “kleine groepjes met een gemene deler” Platform Relatid (Glossy magazine) BPV-gids Reflectie centraal
12
Uitgangspunten communicatie Leerbedrijven betrekken bij het proces en niet alleen bij het product Afspraken goed voorbereiden en tijdsinvestering zoveel mogelijk aan kant van het onderwijs Leerbedrijven laten meepraten én er ook daadwerkelijk er iets mee doen
13
Uitgangspunten begeleiding Studenten niet overladen met BPV- opdrachten BPV- opdrachten gebaseerd op het reflecteren van reële beroepssituaties Examen op leerbedrijf volgens “ritme van het leerbedrijf”
14
Stelling Het ritme van het leerbedrijf staat centraal !
15
Stelling De Proeve van bekwaamheid moet plaats vinden op het leerbedrijf !
16
Stelling Zonder een competentieprofiel van de leerbedrijven is competentie gericht opleiden onmogelijk!
17
Stelling Een BPV docent hoeft geen vakdocent te zijn.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.