Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Feedback Wat Soorten Door wie
Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces of functioneren te geven. Dit laatste maakt het leren effectiever. Soorten Sturend Stimulerend Door wie Docenten Medestudenten
2
Feedback E-learning F2F Door de docent Door de docent FAQ
vangt veel voorkomend vragen op Klik hier voor een voorbeeld Automatisch verbeterde toetsen In het begin veel werk , tijd en inspiratie nodig Zowel toetsen van kennis als remediëring Kunnen meermaals gemaakt worden Door de docent Geeft uitleg tijdens de les
3
Feedback E-learning Door de docent Door de docent
Verbetering van opdrachten Kan individueel of per groep Tijdsbesteding afhankelijk van de grootte van de groep studenten Klik hier voor een voorbeeld Discussieforum Asynchroon Zowel sturend als stimulerend Door de docent Opdrachten op papier en zo verbeterd. Discussie Synchrone gesprekken
4
Feedback E-learning F2F Door de docent Door de docent Chat E-mail
Best georganiseerd en op afgesproken momenten Asynchroon Maar sneller respons dan bij discussieforum Zowel stimulerend als sturend asynchroon Door de docent Gesprek tijdens of na de les op school
5
Feedback E-learning F2F Door de student Door de student Discussieforum
De studenten kunnen commentaar geven op elkaar standpunten en eigen ideeën eraan toevoegen Klik hier voor een voorbeeld Peer assessment Studenten beoordelen mekaar aan de hand van opgegeven criteria Klik hier naar een site met voorbeelden Door de student Zo goed als onbestaande
6
Differentiatie De leerstof kan aangepast worden aan de noden van de studenten. Studenten met moeilijkheden kunnen op die manier beter geholpen worden Extra tussenstappen Extra oefeningen Extra informatie Studenten met voorkennis of slimmere studenten kunnen uitgedaagd worden met Moeilijkere oefeningen Meer info
7
Differentiatie E-learning F2F Hoekenwerk Leerpaden
Mogelijkheid om te werken met verschillende snelheden Tussentijdse testjes kunnen bepalen of de student een volgend gedeelte kan/mag starten of best nog extra oefeningen of terug de behandelde leerstof bekijkt De leerstof hoeft niet noodzakelijk chronologisch gevolgd worden Klik hier om een mogelijke leerpad te bekijken Hoekenwerk
8
Differentiatie E-learning F2F Hyperlinks naar extra informatie
Naar teksten of voorbeelden Door de link te openen vindt de student bijkomende info Zie deze slideshow Websites De student kan zelf op zoek gaan naar extra info. De docent kan een lijst opmaken met relevante websites Voorbeeld website
9
Differentiatie E-learning F2F Tools
Kunnen bijkomende informatie bevatten De student kan die informatie desgewenst terug bekijken Instructiefilmpje Slideshow Testen met automatische verbetering Geluidsfragmenten Video Tijdens de les kunnen deze bronnen gebruikt worden. Nadien kan de student die niet meer raadplegen. Extra opdrachten Uitdagendere opdrachten
10
FAQ Voorbeeld van onze helpdesk
11
Discussieforum
12
Feedback op oefening ingeleverd via Toledo
13
Resultaat automatisch verbeterde oefening
14
Instructiefilmpje Hier vind je een filmpje waarin uitgelegd wordt hoe je een optiongroup moet invoeren in een formulier D:\Users\Gerd.Nero\Desktop\toll net\optiongroup.swf
15
Leerpad
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.