De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

Verwante presentaties


Presentatie over: "Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs"— Transcript van de presentatie:

1 Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs
Home made cooking Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs

2 Wie zijn wij ? Team Home Made Cooking Studenten marketing dag1
2 studieduo’s Catherine, Laura, Merel en Hanne Naamkeuze: graag bezig zijn met eten en koken

3 Wat is de opdracht ? Lemonade stand Producten kiezen en verkopen
Campus Thomas More Geel Winst maken  goed doel Vlaamse Liga tegen kanker Zelfstandig leren!

4 Onze eerste interpretatie van de opdracht
Geen moeilijke opdracht Datums kiezen Producten verkopen op onze datums Eerste idee: hamburgers Dat dit een vlotte opdracht zou worden

5 Waar maakten we fouten ? Opdracht iets te licht opgenomen
Onduidelijke communicatie met facilitaire dienst  problemen met onze datums Problemen met producten  onvoldoende rekening gehouden met de concurrentie

6 Welke producten ? Soep Snoepjes & cookies Hamburgers
Gesmeerde pistolets, chocomelk & poffertjes

7 Waarom deze producten ? Aantrekkelijk voor de koper
Iets wat iedereen lust Keuzemogelijkheden Lekkere geur Verse producten Makkelijk om mee te nemen Snelle hap

8 Hoe verliepen onze verkopen ?

9 Verkoopdag1 Snoep en koekjes

10 De dag op voorhand Deeg koekjes maken Koekjes bakken
Meer koekjes dan verwacht Snoepzakjes gemaakt

11 Onze stand en verpakking
Stand aantrekkelijk met rode kleuren en accessoires Koekjes per 3 ingepakt met zakje en rood lint Snoepjes zelfde rood lint Uitstalling gemaakt

12 De verkoop Kopers zelf actief moeten aanspreken
Per 2 rond geweest in agora en eetruimte Concurrentie andere groep  Prijzen verlaagt en promo’s aangeboden Enorm snel uitverkocht Veel winst gemaakt

13 Verkoopdag2 Soep

14 De verkoop De dag ervoor Ouders hebben soep gemaakt De dag zelf
Zaterdag  cursisten CVO volwassenonderwijs Kopen sneller iets Helemaal uitverkocht

15 Onze fout Halsoverkop naar AVA gereden
Daardoor niet nagedacht over aantal  te veel en te dure bekers gekocht Te veel soep in 1 beker Weinig winst gemaakt Oplossing Overige bekers terug gebracht  Inruil tegoed bon

16 Verkoopdag3 Hamburgers

17 De verkoop De dag zelf ‘s morgens hamburgers aangekocht
Op voorhand ajuin gesneden Pistolets  sponsor bakkerij Verlooy Verkoop zelf verliep zeer vlot Snel uitverkocht

18 Onze fout Te veel hamburgers in verhouding met pistolets hamburgers per 30 verpakt Oplossing: hamburger zonder broodje verkocht Geen back-up plan voorzien voor slecht weer  Geluk gehad met het weer

19 verkoopdag4 hamburgers

20 De verkoop Niet kunnen doorgaan wegens te slecht weer  gevaarlijk voor de frietketels buiten Wel naar school gebeld voor back-up plan Niemand kon helpen  Niemand had tentje  Mochten de keuken niet gebruiken  Geen afgedekte plaats om te bakken

21 Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk
verkoopdag5 Gesmeerde pistolets, poffertjes en chocomelk

22 De Verkoop De dag op voorhand: Beslist om pistolets te recupereren
Verkoop van belegde broodjes Inkopen De dag zelf: Pistolets gesmeerd Poffertjes gebakken Chocomelk opgewarmd

23 Extra inspanningen ? Stand in huisstijl Opvallen in de menigte
Accessoires Affiches Weebly-pagina Facebookpagina opgestart

24 Waarom verkoop op zaterdag?
Extra verkoopdagen Goed doelpubliek  werkende persoon Verkoop op dezelfde manier aangepakt

25 Budget/winst

26 Leerpunten Actief verkopen Prijzen verlagen Promo’s Plan B voorzien
Duidelijk communiceren Aanpak beter doornemen Veel ideeën

27 Hoe verliep de samenwerking ?
Samenwerking verliep niet altijd even vlot 4 verschillende karakters Afspraken nagekomen Veel ideeën We vulden elkaar aan

28 Wat doen met winst ? Wij schenken onze winst toe aan de Vlaamse liga tegen kanker.

29 Bedankt voor uw aandacht.


Download ppt "Catherine Ulenaers, Laura Van Baelen, Merel Van Praet, Hanne Kerckhofs"

Verwante presentaties


Ads door Google