Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFanny Geerts Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Aangenaam Ik ben Joost Stemkens, voorzitter knooppunt Dorpsoverleg Meijel
Voorstellen je bent en (als de tijd het toelaat) vertellen waarom het Dorpsoverleg indertijd is opgericht en het verdere verloop.
2
Organisatiestructuur Dorpsoverleg
Bestuur Voorzieningen, winkels en intra Werk Verenigingen Wonen en Woonklimaat Jongeren Natuur en recreatie Onderwijs Zorg MéélMarketing Verbinding staat centraal. Belangrijk een afspiegeling van de gemeenschap Meijel | jongeren en ouderen. Waarbij ook ingezet wordt op passies, kennis en kunde. In 2014 van bedrijfsmatige organisatiestructuur naar empatische netwerkstructuur. Teams staan onder coòrdinatie van kartrekker / verbinder. Teams verschillen van elkaar, operen heel zelfstandig (onafhankelijk) en geven zelf invulling aan de samenstelling van het team. Er bestaat verschil in dynamiek tussen de teams. Sommigen zijn heel actief (bijvoorbeeld Kern) en anderen (onderwijs) zijn ietwat slapende.
3
Voorbeeldproject: Herinrichting kern
Volgend aan visie van het Dorpsoverleg. Prioriteit 1 van de inwoners en ondernemers! Peelbeeld centraal. Inbreng publiek en privaat. Verbinding met andere netwerken, bijvoorbeeld Natuur & Recreatie, Wonen, MéélMarketing.
4
Herinrichting kern: Wat ging goed?
Beschikbaarheid voorbereidingsbudget van euro. Vast team van zowel ambtenaren als netwerkleden. Afspraken werden nagekomen. Meedenken van ambtenaren. Informatie en draagkracht inwoners en ondernemers. Hier de zaken noemen de goed gingen in het proces en de samenwerking met de gemeente. Met name in de initiatieffase verliep de samenwerking prima. Raad en college werden voldoende overtuigd, zodat het budget vooruitvoering beschikbaar kwam.
5
Herinrichting kern: Wat ging minder goed?
Loslaten van zaken was lastig voor ambtenaren. Vooral in de beginfase. Ambtenaren werden te laat gefaciliteerd. Proces niet helemaal goed ingeregeld. Teveel denken in moeilijkheden in plaats van mogelijkheden. Te laat op de Peelbeleving. Hier de zaken noemen die niet goed gingen in het proces en de samenwerking met de gemeente. Voorbeelden noemen. Bijvoorbeeld van de klinkers.
6
Herinrichting kern: Het vervolg
Met alleen ´stenen´ trekt Meijel niet meer bezoekers en inwoners. Peelbeleving van Meijel. MéélMarketing: een marketing-/communicatieplan om Meijel op de kaart te zetten. Onderhoud groen door inwoners/ondernemers. Hoe verder als de herinrichting van de kern is uitgevoerd. Thema´s: ontmoeting, duurzaamheid. MéélMarketing gericht op interne en externe doelgroepen.
7
Concentratie kern:
8
Definitief ontwerp: Peelfontein 6 Peelveldjes “Peelmeubilair”
“Peelverlichting” “Knuppelbruggetjes” Nieuw (Peel)-groen Nieuwe terrassen Prominenter Plein Algehele nieuwe bestrating
9
Dorpsstraat voor:
10
Dorpsstraat na:
11
Nieuwe situatie:
12
Raadhuisplein voor:
13
Raadhuisplein na:
14
Peelfontein:
15
Altijd bouwen aan de toekomst
De toekomst is nooit klaar!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.