De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Presentatie Entreprenasium Inventarisatie implementaties.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Presentatie Entreprenasium Inventarisatie implementaties."— Transcript van de presentatie:

1 Presentatie Entreprenasium Inventarisatie implementaties

2 Werkwijze en implementaties Werkwijze Interview met medewerksters van het Entreprenasium Gesprekken met individuele schoolleiders in het kader van het Quality for Innovation project Implementaties Hondsrug College in Emmen is de eerste school visie van ondernemend leren en werd gekenmerkt door een hoge mate van pionierschap. Gevolgd door Veenlanden College, het Roland Holst College en het Dingstede College. Eveneens gekenmerkt door een hoge mate van pionierschap.

3 Huidige aanpak: fasering 1.Verkennende gesprekken:  toetsing visie 2.Implementatie ‘Jij de Baas’ programma 3.Evaluatie met het schoolhoofd -> ontwikkeling visie 4.Presentatie voor leerkrachten 5.Pep talk met een selectie van docenten  ‘buy-in’ 6.Implementatie van het EP: – Coaching on the job – verbindingen te leggen met vakdocenten 7.Het schrijven van een implementatieplan

4 Ondernemend leren & modules Fases van ondernemend leren 4 ontwikkelingsfases van ondernemend leren: leerling als uitgangspunt Entree, LOL (leren ondernemend leren), Prof en Diploma. Modules Samenwerken, Plannen, Creativiteit en Deal Sluiten met de docent. Projectmatig aanbod projectmatig aanbod: ‘Jij de Baas’ programma een in ontwikkeling zijnde programma genaamd ‘Jij de wereldburger’

5 Betrokkenheid van vakdocenten Uitgangspunt: Aansluiting bij de huidige lessen  ondernemend karakter geven. Findings: Aantal vakdocenten dat op een ondernemende wijze lesgeeft is zeer gering. Mogelijke oorzaken: Weerstand tegen veranderingen Onvoldoende inbedding van ondernemend leren als identiteit van de school en tevens onvoldoende inbedding in de organisatie van de school De vakdocent heeft onvoldoende tijd om ondernemend leren te introduceren door de traditionele wijze van lesgeven waarbij docenten 60- 80 procent van de tijd besteden aan het voordragen van lesstof. Onvoldoende training

6


Download ppt "Presentatie Entreprenasium Inventarisatie implementaties."

Verwante presentaties


Ads door Google