Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Welkom op onze informatieavond !
20.00u-20.30u > welkom in de speelzaal 20.30u –21.30u> welkom in de eigen klas 21.00u > start uitleg leesklas ouders gr 3 (tot 21.45u)
2
Voorstellen
3
Ouderhulp: u bent onmisbaar!
Ofwel vele handen maken de school leuker!
4
Zeven momenten waarop uw hulp nodig is
Meegaan met uitjes: kinderboerderij, theater, museum, bos, etc. Kerstdiner: alle ouders leveren een bijdrage aan het menu Klassenouders: regelen ouderhulp, zijn bij kerstdiner, aanspreekpunt voor leerkracht Werkgroepen: sint, carnaval en verblufdag Gezellig extraatje: filmavond en bingo avond Goede doelen acties: organisatie schoenmaatjes, speculaas verkoop Ouderraad: ouders praten & organiseren mee voor de activiteiten op school dus geef je op!
5
Nog enkele opmerkingen
De ouderhulplijst graag invullen, ook als u niet kunt helpen. Ook dat is handig om te weten voor de klassenouder Om het regelen wat gemakkelijker te maken: adres doorgeven a.u.b. Aangeboden hulp a.u.b. in uw agenda zetten. We komen er echt op terug. Klassenouders worden? Geef je op!
6
En zeven redenen waarom:
U maakt schooltijd mee van uw kind (gebeurt niet iedere dag…) De kinderen zijn enthousiast over extra activiteiten In een werkgroep heeft u inspraak in de activiteit Als iedereen iets doet, is niemand te vaak aan de beurt U helpt de kinderen en de leerkracht Het is leuk en leerzaam Het is gezellig om te doen!
7
KIJK! een onafhankelijk kind volgsysteem om kinderen in hun totale ontwikkeling te kunnen volgen en tevens te registreren. * Kindvolgsysteem groep 1 en 2 * Observeren en registreren * 18 ontwikkelingslijnen * Ontwikkeling afgestemd op leeftijd (marge van 6 maanden) * Extra aandacht of extra uitdaging * activiteiten afstemmen op individuele mogelijkheden * Doorgaande lijn peutergroep en buitenschools net * Doorgaande lijn groep 3 t/m 8 * Samenwerking ouders
8
Basisgegevens: * Basiskenmerken * Betrokkenheid * risicofactoren
Ruimtelijke oriëntatie Tijds-oriëntatie Beginnende gecijferdheid Logisch denken zelfbeeld Lichaams-oriëntatie Relatie met kinderen Relatie met volwassenen Basisgegevens: * Basiskenmerken * Betrokkenheid * risicofactoren Beginnende geletterdheid Grote motoriek Kleine motoriek Mondelinge taal ontwikkeling Visuele waarneming Auditieve waarneming Teken ontwikkeling Taakgerichtheid en zelfstandigheid Spel ontwikkeling
10
Piramide > 2-jarige cyclus thematisch werken
Nadruk ligt op taal (woordenschat). > iedere 4 weken een ander thema/project > 4 projectstappen van dichtbij naar veraf > onderwerpen dicht bij de wereld van de kinderen > differentiëren in taalaanbod op 3 niveaus > Piramide in PSZ > doorgaande lijn groepen 1-2 > werkwijze Alles in 1 sluit aan op werkwijze Piramide > ouderbetrokkenheid > ‘t Elzend !
11
Alles in 1 * Waar is het (aardrijkskunde)
* Jij en ik! (cultuur) * Wanneer was dat? (geschiedenis) * Hoe werkt het? (techniek) * Wat groeit en bloeit (natuur)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.