Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoke Verhoeven Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Toekomstbestendige winkelgebieden in 6 lessen Bijeenkomst Beter en Concreter, Provincie Noord Brabant, 8 december 2014 Hans-Hugo Smit MSc MCD, Platform31HanshugoSmit@platform31.nl
2
Kennis maken, duiden en verspreiden
3
Kennis maken, duiden & verspreiden
4
Platform31 & Winkelgebieden Retailagenda (Hamit Karakus) Experiment “Aangename Aanloopstraten” (vervolg-) Publicatie Winkelgebied van de toekomst
5
Idee uit nationale ‘Winkeltop’ Winkeliers, G32, beleggers, provincies, ontwikkelaars, Ministerie EZ, etc., etc.
6
Winkelgebieden dóen ertoe! Zeer publieke plaatsen In het hart van een gemeenschap Gaan mensen aan het hart Hoog op politieke agenda G32 enquete: 75% van ambtenaren ‘vitale binnenstad’ in top 3 van gemeentelijke urgentie
7
Les 1 Stuur op aantrekkelijke winkelgebieden … …en niet op bestrijden van leegstand.
8
Vroeger: vastgoedontwikkeling Grond- exploitatie Bouw/ Ontwikkeling Beheer Gebruik Vastgoedontwikkelingsproces
9
Nu: Waardecreatie Grond- exploitatie Bouw/ Ontwikkeling Beheer Gebruik Vastgoedontwikkelingsproces Grond- exploitatie Bouw/ Ontwikkeling Beheer Gebruik Waardecreatie
10
Winkelleegstand
11
Aantrekkelijke winkelgebieden
13
Les 2 Ga uit van aantrekkelijkheid in de optiek van de consument
14
Segmentatie
15
Kwali - tijd
16
Smart & Connected
17
Volhoudbaar There is no Planet B
18
Vertaalslag toekomstbestendige winkelgebieden
19
Brand Stores (& Beleving & Pop up)
21
Dienstverlening
22
Bricks & Clicks
23
Thuisafgehaald.nl
24
Kiala
25
Click & Collect
26
Fulfillment Centra & “Darkstores”
27
Winkelgebied van de toekomst “Kennis van de rollen en belangen van partijen in winkelgebieden en hoe die op elkaar inwerken zijn belangrijke bouwstenen om tot een effectieve gebiedsgerichte samenwerking te komen.”
28
Les 3: Zorg voor een actuele Publiek én Privaat gedragen, visie op detailhandel én binnenstad… Les 4: … die is afgestemd op regionaal niveau.
29
Winkelgebied van de toekomst
30
Les 5: …kies & neem afscheid van perspectief-arme gebieden Les 6: zoek “lerend” naar de juiste middelenmix…
31
De 6 lessen Voorkomen leegstand ≠ aantrekkelijke winkelgebieden maken Stel aantrekkelijkheid voor consumenten voorop! Publiek-privaat gedeelde visie als kader voor instrumenten. Regionale schaalniveau leidend (niet lokale) Neem afscheid. Het kán niet meer overal Durf te experimenteren met instrumenten
32
hanshugo.smit@platform31.nl 06 - 10 15 67 08 Verder praten? Experiment Aangename Aanloopstraten (deadline 11/12) Vervolgpublicatie Winkelgebied van de Toekomst (Q1-2015)
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.