De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!

Verwante presentaties


Presentatie over: "Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!"— Transcript van de presentatie:

1 Workshop

2 Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!

3 /ver weg.

4 Zending én hulpverlening: Kerken wereldwijd helpen met groeien, Gods liefde bekendmaken en armoede en onrecht bestrijden. Dat vraagt geloof! Raak hart, hoofd en handen van de mensen in jouw gemeente. Dus: Daar en hier, zij en wij ONS Waar hebben we het over?

5 Aanstekelijk communiceren en enthousiasmeren over Z&H Deel je droom! “Fondsenwerving (lees: communicatie) is als een brug die wordt geslagen tussen een gedeelde droom die mensen hebben en het realiseren van deze droom”

6 Liftpraatje… 1) Schrijf voor jezelf in 3 zinnen op waarom jouw buurman het werk van Z&H van onze kerk zou moeten steunen. Je krijgt hiervoor 2 minuten bedenktijd. 2) Schrijf voor jezelf in 3 zinnen op waarom jouw buurman het werk van Z&H op Sumba zou moeten steunen. Je krijgt hiervoor 2 minuten bedenktijd.

7 Betrokkenheid creëren in 5 stappen: Bijv. Je vraagt iemand om te gaan helpen bij een zendingszondag. 1.Waarom wil je vragen? 2.Waar moet je rekening mee houden als je gaat vragen? 3.Wat ga je vragen? 4.Wie ga je vragen? 5.Hoe ga je vragen

8 Niet: De visie van Stichting Melody Foundation is het bevorderen van normen, waarden, religieus besef en kennis van het evangelie van Jezus Christus. Wel: KFW Kankerbestrijding: Meer kans op genezing, minder kans op kanker en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten en hun naasten. KWF Kankerbestrijding is het grootste, enige en eerste particuliere gezondheidsfonds dat zich sinds zijn oprichting in 1949 richt op het totale veld van kankerbestrijding. Wat is het verschil? 1) Waarom wil je vragen? (1)

9 Hoe zet je mensen in op hun sterke punten. Zijn de mensen gemotiveerd? Geinformeerd? Wat heeft de gemeente nodig? Zijn er contacten met buitenlandse projecten? Past het in een gemeenteactiviteit? ……………………………………… 2) Waar moet je rekening mee houden als je gaat vragen?

10 3) Wat ga je vragen? Gebed Meelezen/meeleven Financiële steun Hulp bij acties Passend en uitdagend (mensen laten schitteren). Opdracht commissie Z&H: stimuleren lokale betrokkenheid bij Z&H algemeen en project + fondsenwerving hiervoor

11 4) Wie ga je vragen?

12 4) Wie ga je vragen? (2) Gemeenteleden/maak gebruik van netwerken : Senioren Leeftijdsgroepen Gezinnen Alleenstaanden Jongeren / studenten Kinderen Bijbelstudiegroepen Catechisatie / vereniging Kinderclub Ondernemers.

13 5) Hoe ga je betrokkenheid creëren? (1) Duidelijke boodschap (liftpraatje) Kracht van herhaling, duidelijke communicatie Wees creatief Houd het laagdrempeling Maak het leuk

14 5) Hoe ga je betrokkenheid creëren? (2)

15 5) Hoe ga je betrokkenheid creëren? (3) “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.” Je krijgt twee minuten om aandacht te vragen voor het werk van Zending & Hulpverlening in jouw gemeente.

16 Zo deden anderen dat: (1) –Enschede Zuid-

17 Zo deden anderen dat: (2) –Nieuwleusen-

18 Zo deden anderen dat: (3)

19 5) Hoe ga je betrokkenheid creëren? (4) Verzamel twee of drie mensen. Inventariseer communicatiemiddelen Deel je droom Start communicatie (informeren) Organiseer een zendingsdag of –avond

20 Welke ideeën heb jij? DVN_voorlichting_3.pdf Downloadpagina Overijsselse Zendingsdeputaten De Verre Naasten.htmDownloadpagina Overijsselse Zendingsdeputaten De Verre Naasten.htm Overijsselse Zendingsdeputaten De Verre Naasten.htm

21 Maak een plan:

22 Wereldwijd! Deel je gaven,


Download ppt "Workshop. Weet je het nog? Gemotiveerd? Geïnformeerd? Geïnspireerd? ACTIE!"

Verwante presentaties


Ads door Google