Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMelissa Smits Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Welkom VOORLICHTING ADVIES EN KEUZE HAVO/VWO Februari 2010
2
Programma Algemene inleiding
Welke niveaus; verschillen en overeenkomsten Hoe komt advies tot stand ? Pauze uur Uit elkaar in groepen Sluiting van de avond uur
3
Niveau huidige brugklas H1a – H1g = havo/ atheneum H1K + H1L + H1M = gemengd theoretische leerweg / havo G1a + G1b + G1c = gymnasium
4
Verschillen tussen havo en atheneum, gymnasium
Cursusduur Niveau leerstof Tempo Talen Wiskunde Studiehouding Havo=wiskunde A ( statestiek), B( meetkunde) of geen wiskunde VWO = wiskunde verplicht;keuze tussen A, B en C(deeltje van wiskunde A)
5
Verschillen STUDIEHOUDING Vwo-leerling: neemt ook zelf initiatief
Havo-leerling: studeert redelijk zelfstandig Gtl-leerling : begeleiding en sturing MOTIVATIE Vwo-leerling: vraagt ook door / past stof toe Havo-leerling: wil de stof begrijpen GT-leerling : behoefte aan externe factoren CONCENTRATIE Meerdere vragen in één vraagstuk
6
Verschillen vwo =gymnasium / atheneum
Atheneum + Latijn en Grieks 2. Studiehouding 3. Brede belangstelling met intrinsieke motivatie 4. GymPlus: ook in klas 2
7
Overeenkomsten : Jonge mensen in de puberteit Mentoren werkzaam in hetzelfde team Vakdocenten bewaken leerlijn van niveau
8
Structuur havo/vwo
9
vmbo – gemengd theoretische leerweg
Advisering vmbo – gemengd theoretische leerweg havo atheneum gymnasium
10
ADVIES: Voorlopig Definitief Rapport 2 (R3) Rapport 4
11
Advies: Wat kan de leerling? Wat wil de leerling?
12
Overgangsnormen brugklas Aantal vijven op rapport Hoeveelheid groepen lager dan 6 Groepen: Nederlands, Engels, Frans Kunst en Cultuur , Lichamelijke opvoeding Wiskunde, Science Mens en Maatschappij Bij Gymnasium: Latijn Thema’s
13
Advies gebaseerd op: Wens leerling / ouders
Individueel advies per vak (uiteindelijk 1 advies) Cijfers van Rapport 2 Cijfers van het tweede semester (R3, R4) Schaduweffecten Instroomgegevens
14
PROCEDURE IN 6 STAPPEN INDIVIDUEEL ADVIES VOORBESPREKING
RAPPORTVERGADERING 2: VOORLOPIG ADVIES
15
PROCEDURE (vervolg) OVERLEG MET OUDERS/LEERLING TUSSENRAPPORTAGE (R3)
RAPPORTVERGADERING R4: DEFINITIEF ADVIES
16
Hopelijk geldt ook voor u ...
17
Groepen uiteen vmbo-gemengd theoretisch / havo
Hans Roeland / Tamara Vasilica / Ronald Ringenoldus in Mediatheek Havo/atheneum Marjan Schutmaat / Dieuwertje Kuppens René Schiphorst / Marjolein Gerritsen /Maarten Koopman in centrale hal gymnasium Jan van Zon / Gerdine Melenhorst in grote kantine
18
Pauze
19
Voorbeeld rapport dakpanklas Nederlands. 8,7. advies=. H Frans. 6,1
Voorbeeld rapport dakpanklas Nederlands 8,7 advies= H Frans 6,1 H/GTL Engels 5,9 H/GTL Kunst&Cultuur 7,4 H Lichamelijk Opvoeding 7,4 - Mens & Maatschappij 7,0 H Wiskunde 6,6 H/GTL Science 6,9 H
20
Voorbeeld rapport gymnasium Nederlands. 8,6. advies=. G Frans. 8,5
Voorbeeld rapport gymnasium Nederlands 8,6 advies= G Frans 8,5 G Engels 7,2 G Latijn 8,4 G Kunst&Cultuur 7,4 G/A Lichamelijk Opvoeding 7,3 - Mens & Maatschappij 8,3 G Wiskunde 8,4 G Science 7,5 G Gymplus 7,6 -
21
Voorbeeld rapport havo/atheneum Nederlands. 7,9. advies=. H Frans. 5,3
Voorbeeld rapport havo/atheneum Nederlands 7,9 advies= H Frans 5,3 H/GTL Engels 5,2 H/GTL Kunst&Cultuur 6,3 H/GTL Lichamelijk Opvoeding 7,3 - Mens & Maatschappij 6,0 H/GTL Wiskunde 6,2 H Science 6,4 H
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.