Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJoke Wauters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Concern Communicatie Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
2
Inhoud Workshop Plan concerncommunicatie Financiele Communicatie
Public Affairs Communityrelations Crisiscommunicatie Arbeidsmarktcommunicatie Middelen concercommunicatie Inhoud Workshop
3
Voorlichting Propaganda Case
4
Wat is concercommunicatie?
Concerncommunicatie omvat alle activiteiten die een organsiatie ontwikkelt om het gewenste imago bij haar doelgroepen te realiseren. In tegenstelling tot bij marketingcommunicatie staat niet het product, maar de organisatie centraal. Termen als imago en identiteit spelen een belangrijke rol bij deze vorm van communicatie. Wat is concercommunicatie?
5
Plan concerncommunicatie
6
Financiele Communicatie
Financiële communicatie is een zeer ruim begrip. Het heeft betrekking op de dialoog tussen de beursgenoteerde onderneming en zijn stakeholders: retail en institutionele investeerders, analisten en andere belanghebbenden. Financiele Communicatie
7
strategische beleidsvorming ten aanzien van overheid en politiek (onder andere door lobby), maar ook ten aanzien van opinieleiders in ruime zin van het woord, en belangen- en pressiegroepen. Public Affairs
8
Deze is gericht op de directe omgeving van de organisatie.
Communityrelations
9
doelgroepen Gemeente Omwonenden Lokaal onderwijs
Plaatselijke verenigingen en instellingen doelgroepen
10
Min of meer onverwachte situatie waarin snel beslissingen genomen moeten worden
Crisiscommunicatie
11
Verkeerde, ondoordachte beslissingen met grote gevolgen voor de imago van het bedrijf bv. BP
12
Eerste uren zijn de belangrijkste.
Externe doelgroepen reageren negatiever op uitspraken van het bedrijf als: De crisis ongewoon van aard is De crisis te voorkomen is Er geen duidelijkheid is over de genomen en te nemen beslissingen De beslissingen als unfair worden gezien
13
Er te weinig aandacht wordt geschonken aan de slachtoffer
14
Zorg voor een centraal communicatiepunt en korte communicatielijnen
Stel vast wie de belangrijkste in- en externe publieksgroepen zijn Bepaal hoe u de doelgroep het snelst kunt benaderen Bepaal wie lid is van het crisisteam Zorg voor goede adreslijsten crisisplan
15
Maak duidelijk wie de woordvoerder is
Zorg dat de woordvoerderaltijd bereikbaar is Zorg voor een centrale persruimte Zorg voor een intern of extern call-center voor telefonische vragen Zorg dat er checklists klaarliggen.
16
Arbeidsmarktcommunicatie
Is met name gericht op het aantrekken van nieuw personeel. �Human capita� is een blangrijke invoerfactor. Arbeidsmarktcommunicatie
17
Middelen concercommunicatie
Doel is het bedrijf een goede naam krijgen als werkgever Middelen concercommunicatie
18
Informatie personeels advertentie
Corporate informatie over het bedrijf Naam van de functie Functie- eisen Arbeidsvoorwaarden Informatie over de solicitatieprocedure Adressgegevens inclusied internetadres Informatie personeels advertentie
19
Voorlichting
20
Propaganda
21
Case
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.