De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat

Verwante presentaties


Presentatie over: "Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat"— Transcript van de presentatie:

1 Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat
Yvette de Nijs Kristel Schlangen

2 voorstellen inleiding beelden
WELKOM voorstellen inleiding beelden

3 Gehoor-, spraak-, of taalbeperking
NSDSK Gehoor-, spraak-, of taalbeperking

4 NSDSK helpt door: vroegtijdig signaleren en behandelen
begeleiding voor ouder en kind zorg en onderzoek

5 Verschillende afdelingen:
Behandelgroepen: Doof/slechthorend (1½-4 jr) Behandelgroepen Taalontwikkelingsstoornis (2-4 jr) Gezinsbegeleiding Ambulante begeleiding

6 VIB op de behandelgroepen
Oog krijgen voor verbale en non-verbale initiatieven kind Bevorderen natuurlijke communicatie

7 DOEL optimaliseren interactie ontwikkeling inbedden werkzaamheden/theorie specifieke vragen sfeer inwerken uitwisseling

8 Passend bij hulpvraag Onderdeel van het geheel
VIB in de gezinnen Passend bij hulpvraag Onderdeel van het geheel

9 DOEL sensitief maken ouder-kind interactie zicht op ontwikkeling/mogelijkheden kind en ouder(s) spraak/taalontwikkeling sociaal-emotionele ontwikkeling

10 Uitwisseling Oudercursussen Communicatie team
Overige inzet VIB Uitwisseling Oudercursussen Communicatie team

11 Volgen van kleine initiatieven TOS
Inleven in de doelgroep D/SH Gerichte vraag medewerker D/SH Gerichte vraag medewerker TOS Communicatieniveau kind D/SH Communicatieniveau kind TOS Uitbreiden verbale taal TOS Uitbreiden taal D/SH Thuissituatie D/SH


Download ppt "Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat"

Verwante presentaties


Ads door Google