Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGustaaf Smets Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Als taal leren niet vanzelf gaat; vroegtijdige interventie op maat
Yvette de Nijs Kristel Schlangen
2
voorstellen inleiding beelden
WELKOM voorstellen inleiding beelden
3
Gehoor-, spraak-, of taalbeperking
NSDSK Gehoor-, spraak-, of taalbeperking
4
NSDSK helpt door: vroegtijdig signaleren en behandelen
begeleiding voor ouder en kind zorg en onderzoek
5
Verschillende afdelingen:
Behandelgroepen: Doof/slechthorend (1½-4 jr) Behandelgroepen Taalontwikkelingsstoornis (2-4 jr) Gezinsbegeleiding Ambulante begeleiding
6
VIB op de behandelgroepen
Oog krijgen voor verbale en non-verbale initiatieven kind Bevorderen natuurlijke communicatie
7
DOEL optimaliseren interactie ontwikkeling inbedden werkzaamheden/theorie specifieke vragen sfeer inwerken uitwisseling
8
Passend bij hulpvraag Onderdeel van het geheel
VIB in de gezinnen Passend bij hulpvraag Onderdeel van het geheel
9
DOEL sensitief maken ouder-kind interactie zicht op ontwikkeling/mogelijkheden kind en ouder(s) spraak/taalontwikkeling sociaal-emotionele ontwikkeling
10
Uitwisseling Oudercursussen Communicatie team
Overige inzet VIB Uitwisseling Oudercursussen Communicatie team
11
Volgen van kleine initiatieven TOS
Inleven in de doelgroep D/SH Gerichte vraag medewerker D/SH Gerichte vraag medewerker TOS Communicatieniveau kind D/SH Communicatieniveau kind TOS Uitbreiden verbale taal TOS Uitbreiden taal D/SH Thuissituatie D/SH
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.