Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMargaretha Bogaert Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Presentatie MijnGGD voor GGD NL
Laurent de Vries Olof-Jan Smits
2
Uw patiënten, cliënten en medewerkers
zijn uw beste adviseurs! Maar hoe vaak krijgt u in de praktijk echt concrete en directe feedback?
3
Doel ? MijnGGD biedt klanten de mogelijkheid hun ervaringen met zorg- en hulpverlening te delen en suggesties te doen voor verbeteringen. Het biedt medewerkers de gelegenheid ideeën te posten en (incident-) meldingen te doen. Het bevordert een open dialoog. Creërt betrokkenheid. Het kost weinig tijd en levert veel nuttige informatie op.
4
Oorsprong? Vraag eerstelijn zorgverleners
Onafhankelijk en eigentijds instrument Verbeteren van de eigen praktijk Zelf de regie Zicht op (keten-)ontwikkelingen in de wijk Bewerkstelligen van transparantie
5
Oorsprong? Partners:
6
Uitvoeringen? Zorgorganisaties Individuele zorgververleners
7
Uitvoeringen? Eerste discipline GGD Reizigerszorg
8
Wat is het ? (Zelf)evaluatie tool
Toegankelijk voor patiënt, cliënt, medewerkers en belanghebbenden Bouwsteen om verbetertrajecten en/of accreditatie op te starten Kanalisatie van positieve én negatieve opmerkingen Rapportering van ervaringen en resultaten
9
Kwaliteit
10
Hoe werkt het ? Patiënt/ cliënt/ medewerker meldt zijn idee of ervaring via de website Verantwoordelijke zorgverlener krijgt melding in persoonlijke webpagina Zorgverlener beslist over publicatie op website Zorgverlener overweegt actie of verbeteringen Patiënt/ cliënt/ medewerker ontvangt feedback
11
Zorg management systeem
Visueel ? Idee / Ervaring Online communicatie platform Zorg management systeem Patiënt / Cliënt/ Familie Verplegend personeel Artsen Rapportage Pijnpunten analyse verbetertrajecten Feedback
12
Wat levert het op ? U krijgt concrete gegevens om uw zorg te verbeteren U bewerkstelligt transparantie U kunt uw relatie met uw patiënten verdiepen U krijgt een onderbouwd beeld van de zorg (wijk/ keten) U kunt benchmarken met andere GGD’en U beschikt over informatie nuttig voor uzelf maar ook voor uw accreditatie, de patiënten- en beroepsvereniging, de toezichthouder, zorgverzekeraar en certificeerder Superieur alternatief voor patiënt- en medewerkertevredenheidsmetingen
13
Hoe onderscheiden we ons?
Customized platform voor GGD’en Moderne technieken voor bevraging Zorgverlener heeft de regie Het systeem beschikt over een procesmanagement systeem Erkend systeem voor certificatie Alternatief voor tevredenheidsmetingen Dóór en niet óver zorgverleners
14
Praktijk December 2011 Olof-Jan Smits
15
Belanghebbenden overheid patiënten organisaties universiteiten
ziekenhuizen verzekeraars koepelorganisaties patiënt geneesheer mantelzorg verplegend personeel certificatie
16
Aanmelden ervaring
17
Telefonische bereikbaarheid
Mogelijke ervaringen Kindvriendelijkheid Parking Patiënten, personeel en andere belanghebbenden melden ideëen, ervaringen en/of verbeteringen Facturatie Vriendelijkheid Dienstbaarheid Kwaliteit voeding Hygiëne Telefonische bereikbaarheid Comfort Wachtkamer & -tijden transport
18
Opvolging Ontvangen van idee/ervaring Bevestigen van ontvangst
Analyseren van idee/ervaring Automatische link naar verantwoordelijke Analyse mogelijk verbetertraject, risico analyse & implementatie mogelijkheden Aanpassing van strategie, beleid en de betrokken processen. Feedback naar aanmelder Rapportage Pijnpunten analyse verbetertrajecten
19
Patiënt meldt vanuit zijn beleving een ervaring aan op mijnggd.nl
Demo Zorgverlener krijgt melding in zijn persoonlijke webpagina Zorgverlener beslist over publicatie op website Zorgverlener overweegt en/of implementeert verbeteringen Patiënt ontvangt feedback Patiënt meldt vanuit zijn beleving een ervaring aan op mijnggd.nl PLAN DO CHECK ACT Denken & Voelen Zien Horen Zeggen & Doen
20
Hoe werkt het ?
21
Hoe werkt het ?
22
Hoe werkt het ?
23
Hoe werkt het ? PLAN
24
Hoe werkt het ? DO
25
Hoe werkt het ? CHECK Efficiëntie analyse van de verbeteractie
Impact analyse op organisatie & patient CHECK
26
Hoe werkt het ? ACT Finale implementatie van het verbetervoorstel
Afhandelen van het traject binnen MijnGGD.nl door de proceseigenaar Communicatie naar de melder Integratie in het kwaliteitszorgsysteem Evt. aanpassingen in strategie, beleid, processen ACT
27
Hoe werkt het ? REPORT
28
Wat levert het op ? concrete data om uw zorg te verbeteren
zorg wordt meetbaar gemaakt en uitgesplitst over de doelstellingen heen een direkte relatie met uw patiënten door middel van een eenvoudige tool een onderbouwd beeld van de verleende zorg op basis van geïndentificeerde gebruikers benchmark tool met andere zorgverleners feedback systeem dat conform is aan de doelstellingen die terug te vinden zijn in de ziekenhuiswet een breed spectrum aan beheersinstrumenten
29
Korte Schipperskapelstraat 2
Contact Korte Schipperskapelstraat 2 2000 Antwerpen - Belgium T: M:
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.