De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Studienamiddag “Learning Outcomes” De gezamenlijke domeinspecifieke leerresultaten: planning 2011 VLIR - VLHORA STUURGROEP 04.03.2011 Ludo Melis.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Studienamiddag “Learning Outcomes” De gezamenlijke domeinspecifieke leerresultaten: planning 2011 VLIR - VLHORA STUURGROEP 04.03.2011 Ludo Melis."— Transcript van de presentatie:

1 Studienamiddag “Learning Outcomes” De gezamenlijke domeinspecifieke leerresultaten: planning 2011 VLIR - VLHORA STUURGROEP 04.03.2011 Ludo Melis

2 Twee verplichtingen Decreet op de kwalificatiestructuur = reguliere opdracht = (nog) niet betoelaagd Beslissing van de Vlaamse regering van 16 juli 2010: = additionele opdracht = betoelaagd

3 Decreet op de kwalificatiestructuur Principieel Aanpak uit de pilootprojecten als basis Koppeling aan de visitatiecyclus Aanpassingen noodzakelijk: - Rekening houden met de middelen - Nog onduidelijkheid over het decretaal kader visitatie- en accreditatiesysteem 23 september 2014

4 Timing en aanpak Prioritair opleidingen met ZER in 2013 Waarom? - Zoveel mogelijk ondersteuning van de opleidingen in voorbereiding van de visitatie - Draagvlak VLIR-VLHORA afspraken over ondersteuning - Organisatorisch - Vorming 23 september 2014

5 Beslissing van 16 juli 2010 Achtergrond Bezorgdheid om profilering en stabiliteit - Politiek - Instellingen - Opleidingen - Studenten - Werkveld Timing: eind 2011

6 23 september 2014 VLIR 6 Betrokkenen 4 x 2 families opleidingen: - Architect – Ingenieur architect - Ing – Ir (industrieelingenieur – Bio-ingenieur & burgerlijk ingenieur) - Economie – Handelswetenschappen - Taal- en Letterkunde – Toegepaste Taalkunde = 168 opleidingen -> Werken op niveau familie opleidingen

7 23 september 2014 VLIR 7 Aanpak Kern van gezamenlijke leerresultaten op niveau BA en MA - Prototypisch - Distinctief - Generiek Per duo families: - Gemeenschappelijke kenmerken en verschillen in kenmerken en accenten Ruimte laten voor opleidingen

8 Stappen Taakgroepen vormen op overkoepelend niveau: elke aanbieder Documentatie verzamelen Basisteksten Amendementen Aftoetsen (o.a. studenten en werkveld) Akkoord 23 september 2014

9 Bijdrage tot profilering Resultaat is basis voor profilering Onderwijsaanbod Neutraal t.o.v. organisatie Niet meegenomen: - Onderzoek - Doctoraat - Studentenkenmerken

10 Info Verantwoordelijken VLIR-VLHORA Stuurgroep: Ludo Melis: Ludo.Melis@rec.kuleuven.beLudo.Melis@rec.kuleuven.be Johan Cloet: Johan.Cloet@mechelen.lessius.euJohan.Cloet@mechelen.lessius.eu VLIR – VLHORA Procesbegeleider “academiserende & corresponderende universitaire opleidingen”: Conny Devolder: Conny.Devolder@vlir.beConny.Devolder@vlir.be Tel. 02/211.10.08 23 september 2014


Download ppt "Studienamiddag “Learning Outcomes” De gezamenlijke domeinspecifieke leerresultaten: planning 2011 VLIR - VLHORA STUURGROEP 04.03.2011 Ludo Melis."

Verwante presentaties


Ads door Google