Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdThomas Thys Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
iSchool Koll groepje Maarten, Rob, Jason, Elmina, Paola en Daisy Docent John Hukom
2
Middelbare school Vmbo, Havo, Vwo 500 leerlingen Gebouw lokatie? Jason Faciliteiten? Jason iSchool
3
Wie is Pietje Precies? “Leren!? Ik besteed de meeste aandacht aan mijn vrienden van de World of Warcraft clan“
4
Een normale schooldag Om 09.00 start voor Pietje Precies zijn normale schooldag op iSchool. Hierdoor kan Pietje genoeg uurtjes slapen en komt hij uitgerust op school aan. Dit is Pietjes dagrooster op maandag: 09.00-09.50 Scheikunde 09.50-10.40 Tekenen 10.40-11.00 Pauze 11.00-11.50 Leerplein 11.50-12.40 Leerplein 12.40-13.10 Pauze 13.10-14.00 Natuurkunde 14.00-14.50 Natuurkunde
5
Lesuur 1 Scheikunde Scheikundelokaal CO2 Demonstratietafel
6
Lesuur 1 Scheikunde “Tijdens de les vind ik het belangrijk dat de verschillende aspecten van een les, zoals luisteren en zelfstandig werken, herkenbaar zijn. Behaviorist
7
Lesuur 1 Scheikunde Lesvorm / lesmateriaal Elmina en Paola
8
Lesuur 2 Tekenen Tekenlokaal HB2
9
Lesuur 2 Tekenen “Van passief luisteren worden ze niets wijzer en daarom stimuleer ik ze om actief met de materialen aan de slag te gaan. “ De Cognitivist
10
Lesuur 2 Tekenen Materiaal: E en P
11
Kleine pauze
12
Een leerplein is een ruimte op een (middelbare) school waar scholieren onder afgestemde begeleiding zelfstandig kunnen werken. In principe werken de leerlingen aan schoolgebonden opdrachten, al dan niet met behulp van een pc. Aan het roer staan meerdere docenten en leerpleinbeheerders/toezichthouders (onderwijs ondersteunend personeel) die naast het handhaven van orde, (bij)lessen en begeleiding kunnen verzorgen. Lesuur 3 en 4 Het leerplein
13
Voordelen van een Leerplein: – Didactisch – Organisatie – Begeleiding Lesuur 3 en 4 Het leerplein
14
Didactische voordelen: – Zelfstandig werken en plannen (taakplanner) – Leren werken in eigen tempo op eigen niveau en naar eigen keuze in eigen leerstijl – Leren verantwoording te nemen en verantwoordelijk te zijn voor het eigen leerproces – Toets maken als je er klaar voor bent Lesuur 3 en 4 Het leerplein
15
Organisatorische voordelen: – Vast rooster (weinig uitval / lokaalwisselingen) – “Eigen plek/computer” – Nooit boeken vergeten – Toets maken als je er klaar voor bent Leerplein
16
Begeleidings voordelen: – Klein begeleidings team kent leervraag – Directe afspraken met leerling – Kort op individueel handelingsplan – (on)mogelijkheden van leerling snel in beeld – Sneller hulp – Minder conflicten (sova training) Lesuur 3 en 4 Het leerplein
17
Grote pauze
18
Lesuur 5 en 6 Natuurkunde Maarten “Het is prachtig om te zien dat leerlingen zelfstandig aan de hand van eerder opgedane kennis tot nieuwe inzichten komen voor steeds complexere vraagstukken.” constructivist
19
Lokaal is het zelfde als scheikunde… Kan als slide vervallen Lesuur 5 en 6 Natuurkunde
20
Materiaal: E en P Lesuur 5 en 6 Natuurkunde
21
Pietjes Precies schooldag zit erop Om 14.50 zit Pietjes schooldag erop. Hij kan naar huis. Pietje moet thuis nog aan zijn huiswerk zitten voor scheikunde. De rest van zijn werk heeft Pietje op het leerplein kunnen afmaken. ‘s Avonds besteed Pietje zijn tijd aan het spelletje van World of Warcraft. Hij moet om 10 uur van zijn ouders gaan slapen, maar voelt zich nog niet moe. Gelukkig begint morgen zijn schooldag pas weer om 09.00.
22
Afsluiting Rob
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.