Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
0
Ontsluitingsweg Stationskwartier
Presentatie gemeente Rijswijk Inloopavond 11 september 2013
1
Wijkontsluiting stationskwartier
Fase 1 – 2012/2013 Aanleiding: bouwplannen De Colijn (PC Boutenslaan) Opnieuw onderzoeken of en waar de wijk een extra wijontsluiting kan krijgen Opdracht verkeerskundig adviesbureau (goudappel coffeng) 28 november 2012: avond met bewoners over 30 km zone en wijkontsluiting
2
Waarom ontsluitingsweg
Verkeersintensiteiten mvt/etmaal 4.000 maximaal (norm) 2.400 nu (Schaperlaan) 3.050 toekomst (Schaperlaan) Conclusie: extra wijkontsluiting niet noodzakelijk Waarom wel ontsluitingsweg? Verbeteren bereikbaarheid Verbeteren robuustheid Spreiding van het verkeer Ontwikkelingen mogelijk maken 1.150 3.050
3
Mogelijke locaties
4
Brede school Stationskwartier
5
Mogelijke ontwikkelingen?
6
Mogelijke locaties
7
Afweging locaties Tunneldak
Technisch moeilijk: hoogteverschil G. Spoorlaan en fietstunnel Alle verkeer wordt de wijk ingetrokken Schoolplein Technisch moeilijk door hoogteverschil G. Spoorlaan Voordeel: genoeg ruimte Minder heldere hoofdstructuur voor de wijk Verlengde PC Boutenslaan Technisch moeilijk door smalle doorgang tussen bestaand bouw Verkeer snel de wijk uit Heldere hoofdstructuur
8
Heldere hoofdstructuur?
Gen. Eisenhowerplein Gen. Spoorlaan Huis Te Landelaan Steenvoordelaan
9
Heldere hoofdstructuur
Gen. Eisenhowerplein Gen. Spoorlaan Huis Te Landelaan Steenvoordelaan
10
Smalle doorgang
12
Parkeren brede school ? ? ? ?
13
Afweging locaties (2) Voorkeur verlengde PC Boutenslaan
Tunneldak rustige uitstraling, nadruk op fietsverkeer (in verlengde van fietstunnel) Halen/brengen kinderen scheiden van wijkontsluiting. Extra ontsluitingsstructuur voor parkeren en kiss&ride Ontsluiting 1- richting wijk uit. Voorkomen sluipverkeer via route nieuwe weg – Colijnlaan)
14
Parkeren en Kiss&Ride P/K+R
15
Ontwerp – Nader uitwerken
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.