Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdCornelia Ter Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
2
Visie GelderVeste Competentie ICT-er: ERVAREN NIVEAU: Ik kan collega's tot actie en betrokkenheid stimuleren. Ik kan collega's ondersteunen op ICT-gebied.
3
Visie GelderVeste Competentie ICT-er: EXCELLENT NIVEAU Ik kan de deskundigheid en vaardigheid van collega's ontwikkelen en stimuleren. Ik kan collega's coachen.
4
Verwarring: wandelgangen: coachen pratijk: mentoring
5
Doel deze bijenkomsten: via mentorings(begeleidings)vormen, het leren omgaan met weerstanden en het voeren van gesprekken, naar coachen!
6
Doel van vanavond: Welke vormen van begeleiden/coachen ken je en welke pas je toe in welke situatie? Welke vaardigheden heb je als ICT - er nodig in deze verschillenden situaties? “Communiceren is meer dan praten.”
7
Opdracht: Zelfscan: ICT-er als begeleider en coach Invullen en bespreken met je buurman: wat zijn je leerpunten? “ Kennis waar je nooit genoeg van kan hebben: zelfkennis!”
8
Opdracht: Welke vormen van begeleiding hanteer je nu op school of worden bij jou op school gehanteerd? “Een persoon wordt niet gemaakt door vaardigheden die hij heeft, maar door keuze die hij op grond van deze vaardigheden maakt.”
9
Mentor: iemand om van te leren(put in) Coach: iemand om mee te leren(put out) Een leerkracht is in staat zelf te bepalen wat wanneer effectief is; Hij/zij kan eigen handelen sturen.
10
Effecten: coach leerkracht 1 2 3 4 5 6 1:overnemen 2:adviseren 3:aanvullen 4:verhelderen 5:spiegelen 6:beschikbaar “Als jij nou eens stopt met praten, dan kan ik even nadenken.”
11
Weerstanden Voor de volgende keer: opdracht weerstanden “Iets wat zinnig is, hoeft nog niet zinvol te zijn.”
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.