De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek."— Transcript van de presentatie:

1 Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek

2 Context  Noodzaak om kosteneffectief te werken  Vraag om meer maatwerk  Dreigend tekort aan leraren bij specifieke vakken ICT kan bij de aanpak hiervan een bijdrage leveren of beter: ‘docenten die kunnen om- gaan met ICT kunnen een bijdrage leveren’. 2 digitale didactiek

3 Digitale Didactiek? Dit project ondersteunt meer dan een didactische verandering, het gaat om onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 3 digitale didactiek

4 Duurzaam inzetbare docenten Het project faciliteert de school op drie niveaus  de schoolleiding  de onderwijskundig ICT-innovator  de e-coach De overige docenten kan de school daarna zelf bereiken (train de trainer) 4 digitale didactiek

5 De schoolleiding  Lijnen uitzetten, beleid, organisatie, financiën  Deskundigheidsbevorderingsaanbod ·masterclasses, workshops, lezingen (ism. Kennisnet en IIO) ·schoolbezoeken ·intervisietrajecten 5 digitale didactiek

6 ICT-innovator en e -coach  ICT-innovator heeft overzicht, adviseert collega’s, ook van andere vakken, adviseert de schoolleiding  e -coach hands-on, steunt docenten (vakgroepen) met het uitvoeren van gemaakte keuzes  Deskundigheidsbevordering in een opleiding van 125 uur 6 digitale didactiek

7 De opleiding  Minimaal 2 thema’s (van 25 uur) voor ict- innovator ·adviesgesprekken ·projectmanagement  Minimaal 5 thema’s (van 25 uur) voor e-coach, bijvoorbeeld ·digitale leermiddelen ·digitale toetsing ·flipping ·etc. 7 digitale didactiek

8 De opleiding Blended karakter  fysieke ontmoetingen (waarover gaat het)  thuisstudie (onderzoek)  praktijkopdrachten (pas de kennis toe)  virtuele ontmoetingen in een studiekring (hoe zouden jullie dit aanpakken, wat vinden jullie van mijn aanpak)  expert op afstand 8 digitale didactiek

9 Wat krijg je als school?  Impuls in innovatiekracht  Innovator en e-coach ·Ontwikkeling van een aantal medewerkers, per school ca. 3 deelnemers per jaar ·Vergoeding voor de deelnemers van maximaal €14.520 per school (locatie), 1 e en 2 e deelnemer €6.300, 3 e € 1920.-  Beperkt aantal deelnemer (40 plekken in 2014-15) 9 Digitale Didactiek

10 Voor welke scholen?  De school heeft ambities en plannen die binnen 2 jaar realiseerbaar zijn  De school heeft een aantal stappen gezet (visie-deskundigheden- materialen-infrastructuur), deelname aan dit project is een logische vervolgstap 10 Digitale Didactiek

11 Verplichtingen van de school  Werken aan deskundigheid en effectieve inzet medewerkers  Verantwoording middelen  Evaluatie ·mogelijk instrument OCW ·zelfgekozen doelen 11 digitale didactiek

12 Belangstellend?  Aanmelding voor 5 maart  Intakegesprek 12 Digitale Didactiek

13 Vragen? projectleider: Peter van der Zwaal p.vanderzwaal@cordys.nl 06 28 47 39 94 13


Download ppt "Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek."

Verwante presentaties


Ads door Google