Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFanny Brabander Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
ROC-UP!-project Procesgroep Onderwijscatalogus & Examinering 22 januari 2013
2
Procesteams Eduarte implementatie 2 Team Studentenzaken ROC-UP! Eduarte implementatie Team Onderwijscatalogus & Examineren Team Onderwijscatalogus & Examineren Team Aan- en afwezigheid Team Volg & Zorg Team Datawarehouse & Interfaces Team Datawarehouse & Interfaces Team Conversie
3
Uitgangspunten Onderwijscatalogus 3 De onderwijscatalogus bestaat uit 2 hoofdgroepen: Kwalificerende eenheden (Domein) Ontwikkelingsgerichte eenheden (MBO College) De inrichting van de onderwijscatalogus is gebaseerd op de standaarden 2.0, de onderdelen B en C, Het opleidingstraject en De uitstroom. Opleidingen worden uniek gemaakt per MBO college. Dit vanwege de inhoudelijke verschillen in het ontwikkelingsgerichte deel tussen de MBO college’s.
4
Uitgangspunten Examinering Elke exameneenheid die een bijdrage levert voor het resultaat op kerntaakniveau, generieke examen eenheden en L&B worden geregistreerd in het examendossier. Het examendossier bevat maximaal 2 lagen (diep) en een registratie van de resultaten op werkproces niveau (certificeerbare eenheden). Het examenprogramma wordt opgesteld/vastgesteld door de domeinexamen commissie. De planning van de examens wordt door de teamexamen commissies verzorgd. Eindresultaten worden vastgelegd met: O,V,G op kerntaakniveau (=beroepsgericht) Cijfers voor generieke vakken L&B voldaan/niet voldaan Omzetting van onderliggende cijfers naar O,V,G vindt zo laat mogelijk plaats. In de examenregeling worden de criteria vastgelegd voor de zak/slaag regeling. 4
5
Uitgangspunten ontwikkelingsgericht deel Ontwikkelingsgerichte eenheden worden benoemd per fase met onderliggende onderwijsperioden. De ontwikkelingsgerichte eenheid voor de TOA nulmeting heeft een onderliggende onderwijsperiode 0. Voor het monitoren van de voortgang van de student worden per fase en onderliggende onderwijsperiode de resultaten per ontwikkelingsgerichte eenheid geregistreerd. TOA tussentoetsen worden onder de ontwikkelingsgerichte eenheden geplaatst. Het ijkmoment (beslismoment) valt samen met het einde van een fase. Het einde van een fase valt altijd samen met het einde van een periode. In de onderwijsregeling beschrijft het MBO College de wijze van meten en ijken (de regeling van meten en ijken). 5
6
Uitgangspunten Onderwijscatalogus & Examinering 6 Beroepsgericht Generiek L&B onderwijs periode 1 Ontwikkelingsgerichte eenheden Lerarenagenda Kwalificerende eenheden Presentatie Toets Pr.opdracht SO Toets Docent richt in Onderwijsteam ontwikkelt / beheer richt in Domein ontwikkelt / beheer richt in KT 1 KT 2 KT.. Gen. L&B onderwijs periode 2onderwijs periode 3 onderwijs periode.. Ex.e. Ex.e\WP Ex.e. Meet- en ijkmomenten BPV nulmeeting onderwijsperiode 0 TOA
7
Relatie proeve-kerntaak 7 Kerntaak 1 Kerntaak 2 Examen eenheid KT overstijgende PVB Resultaat 1: V Resultaat 2: G Examen eenheid KT Resultaat 1: V Resultaat 2: G Het eindresultaat van een proeve (O-V-G), in het geval van een kerntaakoverstijgende proeve, wordt doorgezet naar de kerntaken waar deze aan gerelateerd is.
8
Relatie werkproces-certificeerbare eenheid 8 Certificeerbare eenheid Res. WP 1.2: G Res. WP 2.1: V Indien in het KD sprake is van een certificeerbare eenheid dan moeten de resultaten op werkprocesniveau worden geregistreerd.
9
Relatie eenheden-fase-TOA-periode-toets 9 Drama fase 1 Activeren fase 1 Periode 1 Periode.. TOA Ontwikkelingsgerichte eenhedenLeraren agenda opdracht Periode 0 (nulmeting) Periode 1 Periode.. Nederlands fase 1 Periode 1 Periode.. luisteren schrijven lezen TOA Tussentoets opdracht theorie beeldend activeren schrijven theorie
10
Leraren agenda 10
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.