Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristiana Pieters Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
2
European Fruit Co-operation
3
Württembergische Obstgenossenschaft Raiffeisen eG
807 leden Omzet : € 22 miljoen / ton product Voor bewaren, sorteren, verpakken, commercialisatie : contract met Baywa (Beursgenoteerd bedrijf, omzet: € 6 miljard) 4 medewerkers: directeur en 3 fruitteeltconsulenten
4
Koninklijke Fruitmasters Groep
879 leden Omzet : € 237 miljoen (€ 111 miljoen import en € 126 miljoen Nederlands fruit) / ton product Bewaren, voorkalibreerinstallatie, verpakken 390 medewerkers
5
Veiling Haspengouw 800 leden
Omzet fruit : € 79 miljoen / ton product Bewaren, voorkalibreerinstallatie, verpakken 52 arbeiders, 42 bedienden
6
Redenen samenwerking Nieuwe rassen : Inova – DOSK
Bestaande commerciële contacten Bedrijfsfilosofie : ketenregie – open bedrijfscultuur GMO : 60 % subsidieregeling Commerciële bundeling Ontbreken nationale initiatieven Technologische vragen Historische contacten tussen RvB en directies
7
Doelstellingen bij oprichting 2001
Eén gezamenlijk OP Commerciële samenwerking Nieuwe variëteiten Kennis Oost-Europese productie & markt
8
Structuur Kanzi Council Greenstar Board Werkgroep teelt Werkgroep
33,3% 33,3% 33,3% 13,54% - WG financiën Licentie Kanzi & Greenstar Licentie Kanzi & Greenstar 80% 20% Kanzi Council Greenstar Board Werkgroep teelt Werkgroep teelt Werkgroep commercialisatie Werkgroep commercialisatie Werkgroep Marketing Werkgroep Marketing
9
Doelstellingen van EFC
1. Verwerven en introductie van nieuwe variëteiten via ketenstrategie Onderzoek (B3F, Inova fruit, DOSK) Duurzaam telen
10
Doelstellingen van EFC
Commercialisatie EFC heeft wereldwijd de gebruiksrechten verworven voor de nieuwe appelvariëteiten Greenstar® en Kanzi®, ontwikkeld door B3F. Greenstar® en Kanzi® : clubrassen Greenstar® (Granny X Delbard Estival): groen, vit C Kanzi® (Braeburn X Gala): Rood met gele achtergrond Clubconcept Teeltvolumes en doelmarkten Wie produceert: producentenorganisaties Wie doet verkoop en distributie: een beperkt aantal bevoorrechte partners Marketing- en kwaliteitsconcept en werkbaar verkoopssysteem Teler moet clubmodaliteiten strikt volgen EFC : vakkundigheid en service Consument : kwaliteit en voedselveiligheidsstandaarden
13
Aanplantingen van Kanzi en Greenstar in :
België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, UK, Zwitserland, Oostenrijk Kanzi : bomen Greenstar : bomen Ontwikkeling van Zuid-Afrika, Chili, Nieuw-Zeeland, Australië, USA Kanzi positioneren als basisvariëteit Greenstar positioneren als nichevariëteit
14
Aanplantingen van Kanzi en Greenstar in :
Doelstelling : met Kanzi en Greenstar een acceptabel rendement genereren voor de gemiddelde teler Uitbetaalprijzen vorig verkoopseizoen Kanzi : €0,91 ( : €1,085) Greenstar : €0,50 Jonagold : €0,36
15
Doelstellingen van EFC
2. Gezamenlijk GMO-programma (OP) Doel : Productie (kwaliteit en omvang) aanpassen aan de vraag Het in handel brengen bevorderen Productiekosten doen dalen en productieprijzen reguleren Milieuvriendelijk werken Kwaliteit bevorderen Innovatie is de hefboom
16
Doelstellingen van EFC
3.Commerciële informatie (marktinformatie) uitwisselen en commerciële ondersteuning. 4.Organisatie van de boomteelt en van het uitgangsmateriaal voor de nieuwe variëteiten. 5.Organiseren van juridische trajecten voor GKE.
17
Bedankt
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.